Bekijk actueel aanbod

Specialist Client Finance en Betalingsverkeer (senior) bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €3400-4800 (40 uur)
    • 32, 36, 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Hbo, Wo

Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege groei van de organisatie.

Duizenden transacties wachten op jouw expertise! Als je al glimlacht bij de gedachte aan financiële rapportages die tot in detail kloppen en de uitdaging voelt te helpen een nieuw team op te zetten, dan is deze complexe uitdaging bij BCMGlobal precies wat je zoekt.

Jouw expertise
Als Specialist Client Finance en Betalingsverkeer ben je dé expert die de financiële administratie van geldverstrekkers in control houdt. Specifiek voor geldverstrekkers (klanten) die BCMGlobal het financiële en administratieve beheer van hypotheken hebben toevertrouwd. De hypotheekmarkt is booming, de klantportefeuille groeit, en het aantal transacties waar jij (straks) verantwoordelijk voor bent loopt al in de duizenden per maand. Daarom komt jouw expertise precies op het juiste moment.

Jij beheert dit complexe proces vanaf het moment dat een hypotheek wordt verstrekt en overziet en analyseert al het opvolgende betalingsverkeer, zoals notarisbetalingen, bouwdepotuitbetalingen, maandelijkse incasso’s van aflossing en rente, extra gedeeltelijke aflossingen en algehele aflossingen. Maandelijks controleer jij het banksaldo van de geldverstrekkers en de data uit de leningadministratie. Komen deze 100% overeen of zijn er verschillen? De verschillen die je opspoort komen veelal voort uit tussentijdse wijzigingen en extra aflossingen of mislukte incasso’s (storneringen). Alles dat niet volgens incasso verloopt, behoeft extra aandacht.

Transacties bewegen zich overigens niet op een eigen rekening, maar worden door jou op afstand beheerd op de (tussen)rekening van de geldverstrekker. Je bent dus verantwoordelijk voor de zowel de middelen als rekeningen van de klant. Daarom stel je iedere maand uitgebreide rapportages op en deel je die met de geldverstrekkers (balans, winst- en verliesrekening en cashflowoverzichten).

Werken doe je samen
De geldverstrekkers waarvoor je werkt, spreek je geregeld. Als aanspreekpunt ben je immers degene die vragen over de financiële data van de portefeuille kan uitleggen en toelichten. Dat doe je kort en krachtig, maar met een gevoel voor de verhoudingen. Qua collega’s werk je veel samen met een financieel-administratief team in Ierland. Zij verwerken de uiteindelijke betalingen en ontvangsten op basis van jouw input. Op kantoor in Maarssen werk je veel samen met de afdelingen Primary Servicing en Business Intelligence & IT.

Speld in een berg met spelden
Ondanks dat er veel werk te doen is, is de kwaliteit van de data en administratie essentieel. Nauwkeurigheid is daarom een van jouw belangrijkste kwaliteiten. Jij ziet niet alleen een speld in een berg met spelden, je ziet het ook als een speld afwijkt van de rest. Zo voer je in de praktijk maandelijks controles uit op lening- en portefeuilleniveau, check je of elke transactie is gekoppeld aan de juiste lening(nemer) en geldverstrekker en controleer je of transacties 100% overeenkomen met de administratie en het banksaldo (cashflow). Dit zijn typisch werkzaamheden waar analytisch en probleemoplossend vermogen tot hun recht komen.

Het team nu en in de toekomst
Momenteel verricht je toekomstig collega Susanne deze werkzaamheden. Zij heeft als projectmedewerker de basis gebouwd, zodat jij straks deze werkzaamheden volledig kan overnemen. Omdat deze functie nog niet zo lang bestaat, is er voor jou alle ruimte het werk verder te ontwikkelen. Het voordeel daarvan is dat je vrijheid hebt je werk verder vorm te geven en in te richten, het nadeel is dat niet alles al even duidelijk is bepaald en er sommige zaken beter kunnen. Dat vraagt van jouw kant zelfstandigheid, initiatief, goede ideeën en het vermogen in een roerige omgeving te werken. Het is de bedoeling het team samen met jou verder uit te bouwen. Ook voor leidinggevende ambitie is deze baan dus het overwegen waard!

BCMGlobal

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers. 

Werken bij BCMGlobal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €3400-4800 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Thuiswerken Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Hbo, Wo
  • Kennis en ervaring Werkervaring in een soortgelijke rol, bij voorkeur bij een servicer en/of geldverstrekker, Het beste voorbeeld hoe je met MS Excel werkt
  • Beschikbaarheid 32, 36, 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Arlette gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl