Bekijk actueel aanbod

Teamleider mid office hypotheken bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €4000-5500 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Hbo

Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege groei van de organisatie.

Video

''Bij ons is een collega of klant geen nummertje. Ondanks de groei en het thuiswerken, zijn we nog steeds een organisatie waar we elkaar kennen en dat belangrijk vinden. Of je nu gaat voor stabiliteit, de cultuur, de functie of de potentie, bij ons ga je het vinden.''

Meebouwen aan dé hypotheekservicer van Nederland? Lijkt het je een uitdaging het beste end-to-end hypotheek servicing platform verder te helpen ontwikkelen? BCMGlobal groeit en zoekt een nieuwe Teamleider op de mid office!

Het werk dat je doet
Jij gaat in deze rol leidinggeven aan echte experts als het gaat om hypotheekacceptatie en beheersing van risico’s. Ruim 70 collega’s verrichten het eerste akkoord voor hypotheekaanvragen die dagelijks binnenkomen vanuit het intermediair en de adviseurs (de klantgroep die bediend wordt door het label FlexFront). Elk individu beoordeelt zelfstandig een vastgesteld aantal hypotheekdossiers per dag. Hoofdvraag: is het een verantwoord risico deze hypotheek te verstrekken en hoe kunnen wij onze klant helpen?

Als Teamleider help jij gemiddeld 20 collega’s dagelijks het beste uit zichzelf te halen. Dat begint veelal bij het faciliteren van duidelijkheid, structuur en natuurlijk dagstarts die enthousiasmeren. Door goed te forecasten weet je precies hoeveel werk er aan komt, verdeel je het werk en plan je de daarvoor benodigde capaciteit. Het werkaanbod kan in de wereld van hypotheekacceptatie behoorlijk fluctueren, omdat werk afhangt van het beschikbare kapitaal vanuit geldverstrekkers en de staat van de hypotheekmarkt. Met de geldverstrekkers zijn duidelijk service level afspraken gemaakt die behaald moeten worden. Juist ook op de drukste momenten. Jij kunt presteren onder druk van deze dagelijkse hectiek.

Jij bewaakt de werkafspraken en biedt begeleiding op het moment dat het nodig is. De collega’s met wie je werkt zijn echte vakspecialisten die hard werken voor een tevreden klant. Dagelijks komen er uitdagingen voorbij die jij gaat oplossen met hetzelfde doel, een tevreden klant. Natuurlijk sta jij voor je collega’s, maar tegelijkertijd verlies je de organisatiedoelen niet uit het oog. Je overziet de korte én de lange termijn en durft keuzes te maken. Ook ben jij het aanspreekpunt voor geldverstrekkers voor het bespreken van de resultaten, escalatiedossiers en operationele projecten.

Wat je heel goed kunt
Hypotheekacceptatie is een strak geregisseerd proces waar een balans gevonden moet worden tussen de hoogste klanttevredenheid en het meest efficiënte proces, maar waar het laatste over het algemeen leidt tot het eerste. Je bent dus thuis in een procesgerichte omgeving waar termen als doorlooptijden, rappels, conversies, first time right percentages en datakwaliteit dagelijkse kost zijn. Zeker voor jou als Teamleider. Je bent ook continue bezig met het verbeteren van het proces.

Daarnaast heb je natuurlijk het menselijke aspect en de samenwerking met en tussen je teamleden. Je faciliteert in de ruimte en middelen die men nodig heeft het werk goed te doen en zich gelukkig te voelen in het werk dat ze doen. Tegelijkertijd vertegenwoordig je de directie op een meer operationeel niveau en weet je precies waar het beter kan. Ook als dit om je teamleden gaat. Juist die balans tussen de dagelijkse operatie en waar je als organisatie op langere termijn naartoe kunt groeien, maakt de rol uitdagend.

Omdat je veel vrijheid en vertrouwen krijgt is je communicatie essentieel. Je zoekt uit jezelf geregeld het contact met je collega’s en je manager en stemt af wat je ideeën en plannen zijn. Overtuigen op basis van de inhoud kun je. Daarbij helpt een gestructureerde manier van werken. Als jij namelijk weet waar je het over hebt en het overzicht houdt over wat je doet, dan heb je al gauw aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen.

Het team waarin je werkt
Het team van hypotheekacceptanten op de Mid Office is dit jaar verder gegroeid tot ruim 70 collega’s. Er worden honderden dossiers per dag behandeld. Honderden kansen per dag om de beste service aan adviseurs en geldverstrekkers te bieden! Het gehele team van hypotheekacceptanten is opgedeeld in 4 teams die zich elk specialiseren in verschillende geldverstrekkers. Elk subteam wordt aangevoerd door een Teamleider. Om fluctuatie goed op te vangen is er ook nog een team dat zich flexibel inzet waar piekdrukte is.

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers.

Werken bij BCMGlobal

Atakan werkt als hypotheekacceptant voor BCMGlobal en is een vertrouwd gezicht voor veel mensen in hypothekenland. Hoe ervaart hij zijn baan? Let's talk!

Lees verhaal
Collega - Atakan (Tekst met afbeelding)
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €4000-5500 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Wft en inzetbaarheid PA/PE abonnement
  • Thuiswerken Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Hbo
  • Vakdiploma's Wft-basis, Wft-hypothecair krediet
  • Kennis en ervaring Werkervaring in de hypothecaire sector in een vergelijkbare leidinggevende rol
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Arlette gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl