Bekijk actueel aanbod

Procesmanager operations bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €5000-6000 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Hbo, Wo

Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege groei van de organisatie.

Waar jaarlijks 38.475 hypotheekaanvragen worden verwerkt, is ongetwijfeld ruimte voor slimme verbeteringen. Hoe wordt een aanvraag sneller verwerkt? Hoe kan piekdrukte beter worden opgevangen? Hoe kunnen wensen van (nieuwe) klanten worden vormgegeven? Slechts een greep uit de uitdagingen waar jij aan gaat werken!

Geldverstrekkers hebben veel werk te doen en kiezen steeds vaker voor het platform en de services van BCMGlobal. Het is voor geldverstrekkers mogelijk hypotheekacceptatie (mid office), hypothecair beheer en bijzonder beheer (back office) volledig uit te besteden. BCMGlobal richt zich naast residentiële woninghypotheken ook op professionele investeerders en verhuurhypotheken.

Het werk dat je doet
Als Procesmanager operations werk jij aan allerlei projecten binnen de mid en back office van BCMGlobal voor bestaande en nieuwe klanten (geldverstrekkers). Je zoekt naar typische knelpunten in de operatie, bedenkt nuttige verbeteringen en procesveranderingen en volgt deze op in kort cyclische business cases. Daarvoor werk je nauw samen met de collega’s van zowel de mid als back office en help je hun dagelijkse werk te optimaliseren. Waar nodig betrek je de IT-afdeling en zorg je samen met de Projectmanager IT ervoor dat het benodigde technische werk wordt opgeleverd.

Business cases
Qua procesverbeteringen is er een programma gestart om de gehele mid office stapsgewijs te verbeteren. Daar ga jij als processpecialist mee aan de slag. Een efficiëntere manier van werken is een logisch resultaat van jouw werk. Denk aan het implementeren van workflowmanagement, het gedetailleerd in kaart brengen van het acceptatieproces per geldverstrekker, het terugbrengen van handmatig werk en het versimpelen van te lange lijsten met actiepunten. Je spreekt wekelijks de teamleiders om te weten wat er speelt en hoe veranderingen landen.

Ook van buiten de eigen organisatie ontstaan geregeld projecten, zoals het onboarden van nieuwe geldverstrekkers. Daarnaast veranderen behoeften van geldverstrekkers. Wil men bijvoorbeeld extra distributiekanalen aanboren en moeten de hypotheekaanvragen hiervan geaccepteerd worden door de mid office? Dan bedenk jij hoe dat vlekkeloos verwerkt kan worden. Veranderen hypotheekvoorwaarden en productgidsen? Dan voorzie je dit ruim van te voren, breng je de impact voor de mid office in kaart, stelt change requests op en zorgt ervoor dat uitvoerende collega’s de veranderingen moeiteloos meenemen in hun werk.

Wat je heel goed kunt
Als Procesmanager ben je vanzelfsprekend goed in proces- en projectmatig denken. Je herkent problemen en bedenkt oplossingen vanuit de input van collega’s en klanten. Je overziet het grote geheel, maar handelt pragmatisch op de details. Daarin is het met name belangrijk jouw projecten beheersbaar en kort te houden. Men wil vooral proactief inspelen op veranderingen. Je maakt in deze rol deel uit van het operatoneel MT en schakelt rechtstreeks met geldverstrekkers. Communicatief gezien sta je dus stevig in je schoenen en kun je zelfstandig projecten van kop tot staart opzetten en afronden. 

Gaat dit werk je goed af? Dan kun je op termijn grotere strategische projecten oppakken en doorgroeien naar een rol als Business manager operations.

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers.

Werken bij BCMGlobal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €5000-6000 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Thuiswerken Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Hbo, Wo
  • Kennis en ervaring Werkervaring in een vergelijkbare rol gericht op hypotheken bij een geldverstrekker of serviceprovider
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Arlette gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl