Bekijk actueel aanbod

Casemanager verzuim bij een risicoadviseur in de regio Amstelveen

    • Amstelveen
    • Sociale zekerheid
    • €4200-5500 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Hbo


Dit is een vaste vacature bij een van onze opdrachtgevers. Deze vacature hebben wij geanonimiseerd. Telefonisch lichten wij je dit toe en kunnen wij je volledig informeren over de vacature. Er is momenteel één positie beschikbaar met 1 oktober als ideale startdatum.

Als Casemanager samenwerken met een van de bekendste organisaties van Nederland? In deze mooie coachende rol maak je samen met managers echt werk van verzuim.

Werk je als Casemanager bij een risicoadviseur of intermediair, dan ondersteun je verschillende organisaties met verzuim. Ten opzichte van een arbodienst of inhouse een andere manier van werken die jou kan aanspreken. In deze vacature schetsen we een zo duidelijk mogelijk beeld wat jij hiervan kunt verwachten.

Het werk dat je doet
Je werkt als Casemanager aan verzuimproblematiek gedurende de eerste 104 weken van verzuim. Je kijkt mee in verzuimdossiers vanaf 13 weken en bepaalt samen met de werkgever en betrokken professionals (verzekeraar, arbodienst, bedrijfsarts en taakgedelegeerden) wat de beste route is naar re-integratie binnen de eigen organisatie. 

Je begeleidt op afstand afdelingsmanagers met verzuimgevallen in hun team. Door te coachen, te adviseren en je kennis te delen, help je hen de juiste beslissingen te nemen. Overigens zijn dit veelal managers die juist op een pragmatische en betrokken manier handelen. Kortom, erg fijn om als Casemanager mee samen te werken. Op welke manieren kun je samen verantwoord het arbeidspotentieel verhogen? Waar nodig vlieg je deskundigen in en stel je bezwaarschriften op. Omdat je tegelijkertijd werkgevers helpt de kosten van verzuim en arbeidsongeschiktheid zoveel mogelijk te beperken, let je goed op de balans tussen kosten en baten.

Een risicoadviseur of intermediair is de schakel tussen verzekeraars en werkgevers op het gebied van verzuim. Jij zorgt er als Casemanager dus voor dat de relevante informatie over de werkgever en het verzuim de verzekeraar bereikt en andersom. De verzekeraar kan zo verzekerde risico’s, bijbehorende premiestelling, reserveringen en (aanvullende) voorwaarden opnieuw beoordelen.

De klanten waarmee je werkt
Men werkt in totaal met 26 tot 28 klanten samen op het gebied van verzuim. Dit zijn vooral grotere organisaties met relatief veel personeel, eigen HR-afdelingen en soms eigen Casemanagers en arbeidsdeskundigen in dienst. Toch is de aanwezige expertise en kennis wisselend en kun jij juist als externe specialist van meerwaarde zijn. Klanten zijn verdeeld in portefeuilles die worden toegewezen aan klantteams. Jij gaat aan de slag met één grote klant waar je samenwerkt met 7 andere Casemanagers.

Wat je heel goed kunt
Natuurlijk heb jij het vak van Casemanager verzuim al volledig in de vingers. Geleerd bij een verzekeraar, arbodienst of ander advieskantoor gericht op verzuim. Je hebt ook ervaring met de materie rondom de eerste 104 weken van verzuim. In deze rol ben je vooral een coachende en begeleidende Casemanager. Je krijgt daarnaast alle ruimte je werk naar eigen inzicht te doen en wordt niet op microniveau gestuurd. Ongeveer 50% van jouw uren per jaar zijn facturabel.

Het team waarin je werkt
Elke klant is voorzien van een eigen klantteam: een Accountmanager, Casemanager (in dit geval 7), health consultant en een benefit consultant. Zo heeft elke klant (en ook jij als collega) toegang tot de juiste expertise. In totaal werken er zo’n 20 collega’s gericht op verzuim. De afdeling wordt aangestuurd door één manager.

Opdrachtgever

Jouw mogelijk nieuwe werkgever is een internationale risicoadviseur in de regio Rotterdam en Amstelveen. Het team van verzuimspecialisten werkt in Nederland samen met meerdere bekende klanten aan verzuimproblematiek. Naast verzuim richt de opdrachtgever zich ook op risico- en kapitaalmanagement voor zowel publieke als private organisaties wereldwijd.

opdrachtgever-rotterdam---tekst-met-afbeelding
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €4200-5500 (40 uur)
  • Bonus Winstdelingsregeling
  • Reiskostenvergoeding €0,06 p/km tot 30 km enkele reis
  • Vakantie 30 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen of verkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling + Collectiviteitskorting op verzekeringen
  • Thuiswerken Thuiswerken + ergonomische thuiswerkplek
  • Diploma Hbo
  • Vakdiploma's ROV
  • Kennis en ervaring Werkervaring als Casemanager verzuim gericht op de eerste 104 weken van verzuim
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie per mail of telefoon. Krijgt jouw sollicitatie geen vervolg ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Lysanne gaat met je in gesprek over jou, de vacature en de opdrachtgever. Na dit gesprek delen we jouw sollicitatie en ons gesprekverslag met onze opdrachtgever en nemen zij de procedure verder over.
     

  • Het tweede gesprek voer je met de manager en een collega uit het klantteam. Dit gesprek volgt binnen een week na het eerste gesprek. Hierna volgt een online assessment waar je een IQ-test en persoonlijkheidsonderzoek doorloopt. Een derde gesprek is met een directielid en kun je zien als klikgesprek. Alle gesprekken worden digitaal gevoerd. Er is in de gesprekken alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Denk dus zelf ook goed na of de functie en omgeving bij jou past.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. De inwerkperiode is een mix van thuiswerken en op kantoor werken.

    De gehele sollicitatieprocedure is afgerond binnen één tot anderhalve maand.

Lysanne Burgmeijer
Recruiter
t
06 12 75 42 85
e
l.burgmeijer@rochewood.nl