Bekijk actueel aanbod

Medewerker bijzonder beheer hypotheken bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €2500-3300 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Mbo, Hbo


Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege groei van de organisatie en vertrek van een collega.

Dankzij jouw werk worden mensen met betalingsproblemen behoed voor nog grotere betalingsachterstanden en wordt de algehele betalingsachterstand van de hypothecaire portefeuille steeds lager.

Overweeg je een stap naar bijzonder beheer? Of ben je al ervaren in bijzonder beheer en het begeleiden van klanten met betalingsproblemen? Kom het groeiende team van BCMGlobal versterken!

Het werk dat je doet
Als Medewerker bijzonder beheer hypotheken is je werk grofweg verdeeld in 4 fases. Zo bespreek en beheer je betalingsachterstanden op de hypotheek namens de geldverstrekker, herstructureer je leningen en betalingsregelingen, regel en begeleid je de verkoop van woningen en beheer en maak je afspraken over terugbetaling van restschulden na gedwongen verkoop.

Hoewel er hogere uitschieters zijn, is de gemiddelde betalingsachterstand 1 tot 2 maandtermijnen. Je krijgt een eigen groep klanten onder je hoede met een betalingsachterstand. Dagelijks ben je (vooral telefonisch) in contact met deze klanten om de ontstane situatie te bespreken en structurele oplossingen te vinden. Dat kunnen klanten zijn die voor het eerst tegen een achterstand aanlopen of klanten die al enige tijd in deze vervelende situatie zitten. Ook andere betrokken instanties, zoals bewindvoerders, schuldhulpverleners, tussenpersonen, deurwaarders, notarissen en advocaten spreek je geregeld. 

Bij grotere betalingsachterstanden komt het herstructureren van de schulden vaker voor net als gedwongen verkoop. Helaas levert verkoop niet altijd voldoende op om de hypotheekschuld volledig af te lossen waardoor restschulden overblijven. Aan jou de taak de klant in dit proces goed te begeleiden. Tegelijkertijd ben en blijf je verantwoordelijk voor het afbouwen van de algehele betalingsachterstand in de portefeuille. Dat is immers wat geldverstrekkers jou toevertrouwen. Daarom breng je naast empathie ook een zakelijke blik. Je herkent patronen in gedrag en durft de consequenties van keuzes bespreekbaar te maken. Mensen zelf laten nadenken geeft immers meestal de grootste kans op een structurele oplossing.

Wat je heel goed kunt
Werken in bijzonder beheer kan best pittig, maar des te meer betekenisvol zijn. Je bent veel in gesprek met mensen die in een vervelende situatie zijn beland en de vraag is hoe dat op te lossen is. Het antwoord is niet eenduidig en de oplossing kun je niet altijd bieden. Vind je echter oplossingen, dan weet je dat je dit doet voor serieuze problemen. Dat maakt het werk waardevol.

Je combineert inlevingsvermogen en geduld met een zakelijk instinct om samen met je klant tot een structurele oplossing te komen. Je zou elk dossier als een business case op zich kunnen zien. In je communicatie ben je vooral duidelijk. Juist in deze fase zijn heldere afspraken en inzicht in de situatie ontzettend belangrijk. Hiervoor moet je durven doorvragen. Daarbij kun je te maken krijgen met de nodige emoties en weerstand.

Tot slot beschik je over hypothecaire, financiële en/of juridische kennis. Dit zijn immers de vakgebieden waarmee je te maken kunt hebben in bijzonder beheer. Omdat je vanuit verschillende invalshoeken naar dit beroep kunt kijken, kun je ook vanuit verschillende werkervaringen instromen.

Het team waarin je werkt
Samen met zo’n 12 collega’s beheer je alle lopende dossiers waar sprake is van een betalingsachterstand. Stuk voor stuk doorgewinterde medewerkers met diverse werkervaringen. Het vak is namelijk geschikt voor mensen die al ervaring hebben in (bijzonder) hypothecair beheer of hebben gewerkt in financieel advies, schuldhulpverlening en bewindvoering, incasso of de makelaardij. Samen is het team verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen en resultaten zoals afgesproken met de geldverstrekkers. Juist als je zoekt naar meer vrijheid en de ruimte buiten kaders te denken en handelen, zit je hier je goed op je plek.

BCMGlobal

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers.

Werken bij BCMGlobal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €2500-3300 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen of verkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Vakopleidingen Wft-hypothecair krediet
  • Wft en inzetbaarheid PA/PE abonnement
  • Thuiswerken Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Mbo, Hbo
  • Vakdiploma's Wft-basis
  • Kennis en ervaring Werkervaring in (bijzonder) hypothecair beheer, financieel advies, schuldhulpverlening of incasso
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Arlette gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl