Bekijk actueel aanbod

Administratief medewerker back office (verhuur)hypotheken bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €2500-3300 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Mbo


Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege groei van de organisatie.

Video

''Niet alles loopt nog op rolletjes, maar we zijn wel samen aan iets moois aan het bouwen. Dat biedt kansen!''

De markt voor verhuurhypotheken groeit. Ook bij BCMGlobal merken ze dat. Er is volop werk te doen en extra plek voor twee nieuwe collega’s. Heb jij het administratief en organisatorisch talent van deze baan een succes te maken?

Het werk dat je doet
Als Medewerker beheer verhuurhypotheken overzie je namens de geldverstrekker allerlei lopende verhuurhypotheken verstrekt aan beleggers. Deze beleggers kunnen meerdere woningen bestemd voor verhuur financieren middels een verhuurhypotheek, ook wel een buy-to-let hypotheek genoemd. Op het moment dat zo’n aanvraag door de geldverstrekker finaal akkoord gegeven is, kom jij in actie.

Je beheert het hypothecaire proces vanaf het finaal akkoord. Allereerst begeleid je het notarisproces. Alle bijkomende documentatie die de notaris voor het passeren nodig heeft, verzamel en controleer jij. Je beoordeelt alle passeergegevens, de concept hypotheekakte en maakt de notarisinstructie op. Daarna komt de hypotheek bij jou in beheer. Gemiddeld zijn de rentevaste periodes bij buy-to-let hypotheken korter en zijn mutaties op de hypotheek vaker nodig dan voor residentiële woninghypotheken. 

Je spreekt in dat geval de klant zelf en past gegevens van de lening aan waar nodig. Voorbeelden van veel voorkomende mutaties tijdens de looptijd van een hypotheek zijn het wijzigen van een rekeningnummer, een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid en het afhandelen van royementsverzoeken. Omdat de meeste hypotheken pas recent zijn gestart, werk je de komende periode vooral aan nieuwe aanvragen.

Wat je heel goed kunt
Vooral je administratieve kwaliteiten kun je hier heel goed in kwijt. Daarnaast werk je aan een proces met vrij strakke tijdslijnen. Verhuurhypotheken kennen meer en snellere mutaties dan een reguliere woninghypotheek. Vandaar dat het behoud van overzicht, het kunnen prioriteren en de nodige handigheid met de systemen je gaat helpen. Omdat de afdeling in opbouw is, wordt het zeker gewaardeerd als je meedenkt over verbeterpunten en manieren waarop er beter gewerkt kan worden. Heb je al ervaring met en kennis van vooracceptatie of het beheren van een hypotheek? Dan ga jij je alleen maar sneller thuis voelen in dit team.

Het team waarin je werkt
Het team telt momenteel 6 collega’s en wordt geleid door een teamleider. Er is goed nagedacht over de werkprocessen en hoe de (eigen) systemen werken. Toch is het belangrijk om als teamlid mee te denken over wat beter, sneller en slimmer kan. De markt voor verhuurhypotheken groeit en met vijf ambitieuze klanten is er voor jou en deze afdeling alle ruimte mee te groeien.

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers. 

Werken bij BCMGlobal
Collega - Bauke (Tekst met afbeelding)

Wie kan jou beter vertellen hoe het is te werken bij FlexFront en BCMGlobal dan de mensen die er daadwerkelijk werken? Bauke is via Rochewood gestart in het team dat verhuurhypotheken beheert. Hoe ervaart hij zijn nieuwe baan? Let's talk!

Lees verhaal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €2500-3300 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen of verkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Wft en inzetbaarheid PA/PE abonnement
  • Thuiswerken Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Mbo
  • Vakdiploma's Wft-basis, Wft-hypothecair krediet
  • Kennis en ervaring Werkervaring als backoffice, beheer- of administratief medewerker gericht op hypotheken, bij voorkeur ervaring met verhuurhypotheken (buy-to-let)
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur

Ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan op deze vacature! Via de sollicitatiebutton kun jij eenvoudig solliciteren met jouw cv. Aan motivatiebrieven doen we niet meer, maar we zijn wel benieuwd naar jouw antwoorden op onze motivatievragen. Veel succes!

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl