Accountmanager hypotheken voor het intermediair bij FlexFront

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €4200-5200 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Hbo

Stel: je begrijpt en kent de wereld van het hypothecair intermediair als geen ander, maar bent al een tijdje toe aan een andere omgeving. Wellicht vind je adviseren geweldig, maar zou je dat op een andere manier willen ontdekken. Of je werkt al bij een geldverstrekker, maar de uitdaging om met meerdere labels te werken spreekt je aan. Herkenbaar? Dan is deze commerciële rol bij FlexFront meer dan de overweging waard!

Sinds 1997 is FlexFront als serviceprovider actief in de hypothekenwereld. De afgelopen vijf jaar is FlexFront uitgeroepen tot beste serviceprovider van Nederland. Dat kan alleen door de beste dienstverlening te bieden en te blijven innoveren. Ze hebben een geheel eigen app en systeem gebouwd. Voor zo’n 1200 advieskantoren en adviseurs is FlexFront een betrokken partner en echte hypothecair kennisexpert.

FlexFront is samen met Nationaal Hypotheek Loket en Link Asset Services onderdeel van Link Group. Samen bieden ze complete hypothecaire outsourcing onder één dak.

Meer over FlexFront
  • Als Accountmanager hypotheken ben jij binnen FlexFront dé persoon die ervoor zorgt dat het intermediair haar aanvragen bij FlexFront inbrengt, maar ook daarna de service ervaart die FlexFront kan bieden. Dit realiseer je vooral door de belevingswereld van advieskantoren én geldverstrekkers heel goed te begrijpen en samen te brengen.

    Welke behoeften en situaties spelen een belangrijke rol? Waar zijn consumenten vooral naar op zoek? Welke groeimarkten zijn voor het intermediair interessant en welke geldverstrekker en hypothecaire producten passen daar het best bij? Omdat voorwaarden van geldverstrekkers vrijwel continu veranderen, heb je ook continu nieuwe gespreksstof. Duurzame hypotheken, lagere rentetarieven, verhuurhypotheken, rente-aanbiedingen die langer geldig blijven, een verhoogd plafond voor consumptieve kredieten, versoepeling van inkomenstoetsing of minder benodigde documentatie en snellere afhandeltijden om een paar voorbeelden te noemen.

  • Je bouwt aan bestendige relaties door veel te weten van de geldverstrekkers, maar vooral door echt mee te denken als business partner voor het intermediair. De hoofdvraag die jou bezighoudt: hoe kunnen geldverstrekkers en advieskantoren elkaar versterken en beter vinden? Het zet je niet alleen aan het denken, je steekt vooral ook de handen uit te mouwen als er iets beter kan. Bijvoorbeeld een spoedaanvraag die ‘vastzit’ in het proces een duwtje in de juiste richting geven. Soms kan dat betekenen dat je collega’s in het team Hypotheekacceptatie hetzelfde duwtje moet geven. Daarnaast is FlexFront heel goed bezig met kennisdeling door online workshops te organiseren (veelal in samenwerking met de geldverstrekkers). Deze worden goed ontvangen en bieden net dat beetje extra dat zo gewaardeerd wordt. Juist op dit onderwerp is ook voor jou alle ruimte te pionieren en de eigen organisatie en die van je klanten naar een hoger niveau te tillen.

  • In dit team wordt de nodige commerciële vaardigheid gevraagd. Je bent immers het gezicht van de organisatie. Communicatief gezien sta je stevig in je schoenen, weet je te overtuigen op inhoud, maar ben je stijlflexibel als het aankomt op het in beweging krijgen van de juiste mensen. Het financiële resultaat van jouw werk is enerzijds het genereren van meer omzet doordat er meer hypotheekaanvragen binnenkomen op de korte termijn. Dit is momenteel de kern van het verdienmodel van FlexFront. Anderzijds bouw je aan relaties waarvoor op de langere termijn ook andere, minder conjunctureel gevoelige, diensten kunnen worden ontwikkeld en geleverd. FlexFront is niet voor niets beoordeeld als de serviceprovider die de meest positieve invloed heeft op het rendement van het intermediar.

  • Dit resultaat haal je vooral dankzij bestendige relaties die graag met FlexFront samenwerken, vertrouwen in de dienstverlening en de gesprekken met jou als meerwaarde ervaren. Hoewel je geen directe invloed hebt op de behoefte van consumenten om een hypotheek aan te gaan, heb je wel invloed op wat het intermediair daarmee kan doen. Als je begrijpt wat dat van je vraagt, dan heb je de juiste ondernemende geest voor deze belangrijke rol.

  • De commerciële afdeling waar je deel van bent, beheert de relaties met de samenwerkende advieskantoren en bouwt aan nieuwe relaties met advieskantoren die dat nog niet doen. Ook de (nieuwe) diensten en het eigen systeem en app worden door dit team onder de aandacht gebracht. Het team is opgedeeld in regio’s. Elke Accountmanager heeft een eigen regio onder de hoede en combineert werken op kantoor, thuiswerken en bezoeken aan de advieskantoren. Jij zal regio Zuid (Noord-Brabant, Zeeland, Limburg) onder je hoede krijgen.

    Kenmerkend aan dit team is de ruime en gevarieerde ervaring in de hypothekenwereld. Juist als je ervaring hebt als hypotheekadviseur bij een tussenpersoon of als relatiemanager bij een geldverstrekker, kun jij je uitstekend inleven en verplaatsen in deze belangrijke klantgroep. Een handige eigenschap als je vooral beweegt tussen de wensen van je klant en wat er mogelijk is bij de geldverstrekkers.

  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €4200-5200 (40 uur)
  • Lease-auto Lease-auto
  • Vakantiedagen 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld
  • Pensioen Pensioenregeling
  • Vrije keuze Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris, Tot 5 vakantiedagen bijkopen
  • Diploma Hbo
  • Kennis en ervaring Werkervaring in de hypothecaire sector in een vergelijkbare rol
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur

Ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan op deze vacature! Via de sollicitatiebutton kun jij eenvoudig solliciteren met jouw cv. Aan motivatiebrieven doen we niet meer, maar we zijn wel benieuwd naar jouw antwoorden op onze motivatievragen. Veel succes!

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl