Bekijk actueel aanbod

Manager operations (mid-office) bij Nationaal Hypotheek Loket

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €5000-6000 (40 uur)
    • 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Hbo, Wo

Meebouwen aan dé hypotheekservicer van Nederland en lijkt het je een uitdaging het beste end-to-end hypotheek servicing platform verder te ontwikkelen? Nationaal Hypotheek Loket (onderdeel van Link Group) groeit. Bouw jij mee?

Nationaal Hypotheek Loket komt voort uit de groeiende vraag vanuit geldverstrekkers om het complexe acceptatieproces te outsourcen aan experts die daar heel goed in zijn. Dat is precies wat je hier vindt. Hypotheekexperts die alles weten van de inmiddels 13 geldverstrekkers (volmacht) waarmee wordt samengewerkt. Namens geldverstrekkers worden rente-aanbiedingen uitgebracht en akkoord gegeven op hypotheekaanvragen. Nationaal Hypotheek Loket onderscheidt zich in deze markt dankzij expertise en de hoge kwaliteit van dienstverlening. Dat kan alleen als je de beste hypotheekacceptanten in huis hebt.

Nationaal Hypotheek Loket is samen met FlexFront en Link Asset Services onderdeel van Link Group. Samen bieden ze complete hypothecaire outsourcing onder één dak.

Meer over NHL
  • Als Manager operations leid je samen met een collega de acceptatieteams. Op dit moment zijn dit ruim 50 collega’s die rente-aanbiedingen maken en het eerste akkoord verzorgen voor 13 geldverstrekkers in volmacht. Jij zorgt ervoor dat je teamleden op de best mogelijke manier hun werk kunnen doen. De acceptanten zijn verdeeld over 5 teams. Op deze groep zijn 2 Managers actief die beiden ongeveer de helft van de groep onder zich nemen. 

    Dat begint veelal bij het faciliteren van duidelijkheid en structuur. Zo weet jij dankzij een forecast altijd hoeveel werk er aan komt en plan je de daarvoor benodigde capaciteit. Het werkaanbod kan in de wereld van hypotheekacceptatie behoorlijk fluctueren, omdat werk afhangt van het beschikbare kapitaal vanuit geldverstrekkers en de staat van de hypotheekmarkt. Met de geldverstrekkers zijn duidelijk service level afspraken gemaakt die behaald moeten worden. Juist ook op de drukste momenten. Daarom is ook het verbeteren van processen en het verhogen van de efficiëntie een ander belangrijk onderdeel van je werk. 

    De medewerkers met wie je werkt zijn essentieel voor het gezamenlijke succes. Het team staat, maar er is ruimte voor verbetering. Je begeleidt de teams naar het hoogst haalbare niveau en hebt daarin de vrijheid het team naar eigen inzicht verder te vormen. Daarvoor zorg je voor de juiste mate van begeleiding, maak en bewaak je werkafspraken en bepaal je samen met HR een passende HR-gesprekscyclus. Naast de medewerkers ben jij ook het aanspreekpunt voor de geldverstrekkers waarmee de teams die onder jouw hoede vallen mee werken. Denk aan het bespreken van operationele projecten, kwartaaloverleggen en de resultaatbesprekingen. Vanuit operationeel perspectief ben jij continu in contact met onze klanten.

  • Hypotheekacceptatie is een strak geregisseerd proces waar weliswaar een balans gevonden moet worden tussen customer intimacy en operational excellence, waar het laatste over het algemeen leidt tot het eerste. Je bent dus thuis in een procesgerichte omgeving waar termen als doorlooptijden, rappels, conversies, first time right percentages en datakwaliteit dagelijkse kost zijn. Ook voor jou als Manager.  

    Hoewel deze afdeling qua mensen de grootste afdeling is, is de organisatie wendbaarder dan je mogelijk zou denken. Je stapt namelijk in op een moment dat er nog ontzettend veel bereikt kan worden en de middelen zijn daarvoor beschikbaar. Dat vraagt wel een bepaalde ondernemingsdrang en verantwoordelijkheidsgevoel. De welbekende prikkel opnieuw ergens aan te bouwen. Natuurlijk breng je aanvullend de nodige kennis van de financiële dienstverlening en hypotheken voorzien van strategisch inzicht en de besluitvaardigheid om ook kleinere knopen door te hakken. Daarnaast heb je eerder bewezen een succesvol leidende rol te kunnen voeren op een vergelijkbare afdeling. 

    Omdat je veel vrijheid en vertrouwen krijgt is je communicatie essentieel. Je zoekt uit jezelf geregeld het contact met je collega’s en directie en stemt af wat je plannen zijn. Overtuigen op basis van de inhoud kun je. Daarbij helpt een gestructureerde manier van werken. Als jij namelijk weet waar je het over hebt en het overzicht houdt over wat je doet, dan heb je al gauw aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen.

  • Het team is gegroeid van 30 tot ruim 50 collega’s. Er worden honderden dossiers per dag behandeld, oftewel honderden kansen per dag om de beste service aan adviseurs te bieden. Het gehele team van acceptanten is opgedeeld in 4 teams (gemiddeld 8 tot 12 collega’s per team) die zich elk specialiseren in verschillende geldverstrekkers. De teams worden aangevoerd door een teamcaptain, (meewerkend voorvrouw/voorman). Om fluctuatie goed op te vangen is er tot slot een team dat zich flexibel inzet waar piekdrukte is.

Collega - Link - Gijs

''Wij combineren jong talent met kwaliteit en ervaring en een strategische visie die zich toespitst op optimale klanttevredenheid. Onze organisatie combineert de digitale ontwikkeling met logisch nadenken en dat samenspel geeft mij de energie om iedere dag verder te bouwen aan een innovatieve klantgerichte organisatie.''

Gijs - Managing director underwriting

  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €5000-6000 (40 uur)
  • Mobiliteit Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantiedagen 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld
  • Pensioen Lijfrenteregeling vanaf tweede contract
  • PA/PE en register certificering PA/PE abonnement
  • Vrije keuze Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Hbo, Wo
  • Vakdiploma's Wft-basis, Wft-hypothecair krediet
  • Kennis en ervaring Ruime werkervaring als leidinggevende op een hypothecaire afdeling, zoals hypotheekacceptatie of hypothecair beheer
  • Beschikbaarheid 36 of 40 uur

Ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan op deze vacature! Via de sollicitatiebutton kun jij eenvoudig solliciteren met jouw cv. Aan motivatiebrieven doen we niet meer, maar we zijn wel benieuwd naar jouw antwoorden op onze motivatievragen. Veel succes!

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl