Casemanager verzuim bij Rochewood

    • Tilburg, Leiden, Utrecht
    • Sociale zekerheid
    • €2900-3750 (36 uur)
    • 32 of 36 uur
    • Detachering
    • Hbo, Wo


Dit is een vacature in ons detacheringsteam voor 32 of 36 uur per week inclusief vast contract en onbeperkt opleidingsbudget.

Videopodcast

Waarom jezelf als Casemanager beperken tot één organisatie? Er staan er veel meer te trappelen om jouw expertise. Ontdek de detachering samen met ons!

Als casemanager ben je onmisbaar in de begeleiding en re-integratie van (ex)medewerkers vanuit verzuim terug naar werk. Je hebt een coördinerende en adviserende rol in het verzuimtraject.  Zowel voor de werkgever als werknemer. Een boeiend vak dat continu in beweging is.

Het werk dat je doet

  • Je pakt de regie in lopende verzuimdossiers van allerlei organisaties. Jij zorgt ervoor dat alle betrokken partijen doen wat ze moeten doen

  • Je werkt vooral aan de eerste 104 weken van verzuim. Na deze periode is het goed mogelijk dat er een WIA-uitkering aangevraagd en beoordeeld moet worden. Ook is de vraag in hoeverre er sprake is van permanente arbeidsongeschiktheid.

  • Een transitie naar een nieuwe arbodienst, overgang naar het Eigen-Regiemodel of tijdelijke ondersteuning in het oppakken van de dossiers. Organisaties hebben allerlei redenen om gedetacheerde collega’s van Rochewood in te huren. De context en manier van werken verschilt per opdrachtgever.

  • Je kunt als casemanager aan de slag bij verschillende opdrachtgevers, zoals verzekeraars, arbodiensten, uitzendorganisaties en overheidsinstanties. Bekijk onze opdrachtgevers hieronder.
  • Deze opdracht is ideaal voor jou wanneer je aan het begin staat van je loopbaan als casemanager. Je hebt alle kennis over de Wet Verbetering Poortwachter in huis en wilt deze nu in de praktijk brengen door werkgevers te adviseren over hun wettelijke verplichtingen bij verzuim.

  • Jij bent hét aanspreekpunt voor mkb-werkgevers die een verzuimverzekering bij Achmea hebben en kampen met vragen over een verzuimgeval in hun organisatie. Daarnaast heb je contact met de betrokken arbodienst en voer je inhoudelijk overleg met je je WIA-collega’s in Apeldoorn, wanneer het risico op lang verzuim bestaat.

  • Je werkt met de verzuimverzekeringen van de merken Centraal Beheer, Avéro Achmea, Zilveren Kruis en Interpolis. 
  • Namens a.s.r. borg jij dat re-integratietrajecten voldoen aan de eisen die in de Wet Verbetering Poortwachter staan. Je wint daartoe informatie in bij werkgevers en andere betrokkenen, zoals de arbodienst, bepaalt welke re-integratiekansen er zijn en beoordeelt het risico op WIA-instroom.

  • Jouw contact is in hoofdzaak met werkgevers. Dat kan gaan over hun verplichtingen tijdens de Poortwachterperiode, of je belt hen juist om informatie op te vragen over de actuele stand van zaken in het re-integratieproces. Daarnaast voer je triageoverleg met collega’s om inzetbaarheidsmogelijkheden af te stemmen.

  • Je werkt met de asr-verzuimverzekering zonder verzuimbegeleiding. Daarin zorgt a.s.r. voor de uitkering bij ziekte, maar organiseert de werkgever zelf de arbodienstverlening.
  • Het Eigen-Regiemodel plaatst de leidinggevende in de rol van casemanager. Soms is de situatie alleen zo dat deze niet toe komt aan deze verantwoordelijkheid. Die taken overnemen is wat jou in deze opdracht te wachten staat. Je kent de Wet Verbetering Poortwachter op je duimpje, snapt hoe je inzetbaarheid optimaal benut en bent de regisseur van het gehele proces.

  • Je beweegt je door alle geledingen van DJI. Hetzij op een specifieke locatie, hetzij landelijk. Belangrijk is dat je snapt hoe de organisatie in elkaar steekt, waar welke belangen liggen en hoe je tot de beste samenwerking komt.

  • De omgeving waarin je acteert is het gevangeniswezen. De mensen die hierin werken hebben te maken met specifieke werkdruk en ook psychische belasting. Als professional snap jij welke uitdagingen dat oplevert en waarom inzetbaarheid benutten cruciaal is.
  • Als je ambities hebt om ‘inhouse’ te werken, is deze opdracht een mooie stap daartoe. Namens WTW ben jij verantwoordelijk voor een deel van de portefeuille van een grote klant. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de leidinggevenden die daar werken en coacht hen in hun rol binnen het Eigen-Regiemodel. Daarnaast voer je geregeld overleg met betrokken HR-businesspartners en help je bij specifieke casuïstiek, zoals een aanvraag vervroegde IVA.

  • Jouw contacten zijn in hoofdzaak met leidinggevenden en HR-businesspartners. Dat kan telefonisch, maar ook op locatie. Verder overleg je geregeld met je collega-casemanagers over de dienstverlening van WTW ten aanzien van deze grote klant. 

  • WTW is een beursmakelaar, wat betekent dat zij verzekeringsrisico’s voor klanten onderbrengen bij verschillende verzekeraars. Hun dienstverlening bestaat daarnaast uit gerichte ondersteuning bij de uitdagingen waar hun klanten voor staan. In dit geval casemanagement bij verzuim.
  • Wat deze opdracht leuk maakt, is dat je zowel werkgever als werknemer helpt in de uitdaging het re-integratieproces optimaal vorm te geven. Jij regisseert, in samenwerking met de bedrijfsarts, het traject en zorgt dat inzetbaarheidsmogelijkheden worden aangegrepen om tot duurzame werkhervatting te komen. Als jij vindt dat interventies nodig zijn dan zet je die zelf in.

  • Naast de contacten met mkb-werkgevers en werknemers, voer je ook geregeld overleg met de bedrijfsarts. Daarnaast heb je vanuit de providerboog diverse partijen die je aanhaakt voor gerichte interventies. 

  • Je werkt bij de divisie ‘Verzekerd’, waar ArboNed de arbodienstverlening verzorgt die onderdeel is van de verzuimverzekering van de klant. 

Ik werk sinds ongeveer een jaar bij Rochewood. Prima werkgever die je als detacheringsprofessional echt behandelt als een onderdeel van het team en meedenkt met groeimogelijkheden en ontwikkeling!

Joost

Bekijk meer reviews
  • Werk je bij Rochewood dan werk je feitelijk bij hele andere organisaties. Je wordt namelijk gedetacheerd bij onze opdrachtgevers. Zij stellen tijdelijke opdrachten beschikbaar waar jouw hulp goed van pas komt. Waar je ook werkt, je blijft altijd onze collega. Je kunt dus volop ervaringen opdoen, andere omgevingen ontdekken én vertrouwen op één stabiele werkgever.

  • Als jij een sterke voorkeur hebt om bij een bepaalde opdrachtgever te werken en je past bij de opdracht, dan gaan we daar als eerste mee aan de slag. Wij stellen je voor aan de opdrachtgever. Word je uitgenodigd, dan volgt er een gesprek met de opdrachtgever zelf. Gaat dat goed, dan kun je uitkijken naar je eerste opdracht.

  • Dat hangt af van de opdrachtgever waar je voor werkt. Het kan zijn dat je met andere Rochewood collega’s gaat samenwerken. Daarnaast word je vanuit Rochewood persoonlijk begeleid door je eigen consultant. Hij of zij is contactpersoon voor jou en de opdrachtgever waar je werkt. Geregeld hebben jullie met elkaar contact. Bijvoorbeeld over jouw opdracht, hoe het met je gaat en wat je ambities zijn. 

  • Casemanagement is mensenwerk. Communicatieve vaardigheden zijn dus ontzettend belangrijk. Als casemanager heb je zowel schriftelijk als mondeling contact met veel verschillende partijen en niveaus. Bij een arbodienst kan de casemanager bijvoorbeeld voor zowel notarissen als automonteurs actief zijn. En daarnaast is er het contact met de specialisten die betrokken zijn. Bovendien moet je in die communicatie ook nog de juiste toon weten aan te slaan: van inleven tot aanmoedigen of zelfs corrigeren. Andere belangrijk competenties zijn analytisch vermogen (de juiste gegevens uit een dossier of rapport weten te halen), oplossingsgericht denken (in mogelijkheden dus) en zorgvuldigheid in het vastleggen van alles wat je als casemanager doet.

Als werkgever en bemiddelaar bouwen we aan carrières en zijn we partners in werk. Zo kunnen opdrachtgevers één of meerdere van onze meer dan 100 collega’s gedetacheerd inhuren voor tijdelijke opdrachten. Daarnaast bemiddelen we vakbekwame freelancers en bieden we recruitmentmarketing voor het helpen invullen van vaste vacatures. We zijn gespecialiseerd in de branches letselschade, verzekeringen en sociale zekerheid.

Meer over Rochewood
  • Contract Contract voor (on)bepaalde tijd
  • Salaris €2900-3750 (36 uur)
  • Bonus €1500 extra per 600 gewerkte uren
  • Reiskostenvergoeding Onbegrensd €0,21 p/km (auto), NS Businesscard (ov), Leasefiets
  • Loopbaanpad Werken aan je eigen loopbaanpad en ontwikkeling: de keuze voor onbegrensd studiebudget + een werkweek aan studie-uren + toegang tot onze vakopleidingen
  • Vakantie 22,5 dagen + 8,33% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen of verkopen
  • Pensioen en verzekering PensioenPlus via StiPP + Collectiviteitskorting op zorg- en schadeverzekeringen
  • Vakopleidingen Toegang tot onze vakopleidingen
  • Wft en inzetbaarheid PA/PE abonnement + Lidmaatschap PIV/RSC (optioneel) + €500 budget per jaar voor jouw duurzame inzetbaarheid
  • Kennis en vitaliteit Toegang tot onze (online) masterclasses en kennissessies + 50% korting op sportabonnement + deelname aan a.s.r. Vitality
  • Thuiswerken €2,13 per dag thuiswerkvergoeding + volledig ergonomische thuiswerkplek via Coolblue, Thuiswerken
  • Diploma Hbo, Wo
  • Vakdiploma's CROV
  • Kennis en ervaring Werkervaring als casemanager verzuim
  • Beschikbaarheid 32 of 36 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. In het beste geval maken we telefonisch kennis met elkaar en plannen we een sollicitatiegesprek in. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Het eerste gesprek voer je met onze recruiter Lysanne. Je bent hiervoor van harte welkom op ons kantoor in Harderwijk of we plannen een online afspraak in via Microsoft Teams. Het eerste gesprek gaat over wie jij bent. We praten samen over jouw ervaringen en ambities, en beoordelen of Rochewood bij jou past en andersom. Na dit gesprek voeren we aanvullend referentieonderzoek uit.

  • Zien we de samenwerking zitten, dan kun je een passend en uitgebreid arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Zijn we het daarover eens, dan bouwen we jouw eigen Rochewood cv en presenteren we je aan onze opdrachtgevers. Jij weet altijd precies wie dat zijn. Elk gesprek bereiden we samen voor.

    Het kan zijn dat je jouw contract ofwel tekent voordat je hebt gesproken met opdrachtgevers of daarna en dus al zeker weet wat je gaat doen.

  • Je hebt een belangrijke keuze gemaakt en dat mag best gevierd worden. De ondertekening van jouw contract is dan ook een feestje! Op kantoor ontmoet je meerdere collega’s en word je volledig meegenomen in alles dat je moet weten. Zo kun je vol vertrouwen uitkijken naar je eerste echte werkdag. Veel succes!

Lysanne Burgmeijer
Recruitmentspecialist team Letselschade en Casemanagement
t
06 12 75 42 85
e
lysanne@rochewood.nl