Werving & selectie

Werkgever en bemiddelaar voor specialisten, recruitmentspecialist voor organisaties in de financiële dienstverlening. Dankzij onze unieke aanpak lossen we wervingsproblematiek op en weten we mensen en organisaties met elkaar te verbinden. Ook voor jouw organisatie kunnen wij de juiste partner zijn

  • Als je ervaart of voorziet dat het zelf uitzetten van een wervingscampagne niet leidt tot het vinden van de juiste collega, bijvoorbeeld omdat je zelf geen of te weinig recruiters in dienst hebt.
  • Als je liever met één toegewijd partner werkt in plaats van meerdere bureaus die elk hun eigen ding doen.
  • Als je een recruitmentspecialist zoekt die gericht de juiste mensen kan benaderen en over een uitgebreid netwerk en benodigde middelen beschikt.
    • Kritische blik op de organisatie en wervingsbehoefte
    • Meedenken in alternatieven
    • Adviserend om (moeilijke) besluiten te nemen
    • Bepalen van de juiste doelgroep

    Het vervullen van een behoefte begint altijd bij het begrijpen van die behoefte. Dat geldt net zo goed voor het 'invullen van een vacature'. Wij ervaren dat hier vaak veel meer achter schuilgaat dan dit. Zo kan de reden (context) voor een vacature bepalend zijn voor het type persoon dat je eigenlijk zoekt voor een functie. Een op het oog volledig functieprofiel blijkt meestal behoorlijk te verschillen van een uiteindelijk vacature. Daarom willen we vooraf alles weten van context. Voor wie bestaat je organisatie, waarom werken mensen bij je, hoe vul je werkgeverschap in en welke doelgroep wordt hier enthousiast van? Een greep uit de vele vragen die wij in deze fase stellen.

  • Widget: Wat wij doen
    • Transparante vacatureteksten zonder overbodige superlatieven
    • Geoptimaliseerde website voor desktop, mobile en tablet

    Pakkend schrijven is een kunst. Opvallen en onderscheiden met een vacaturetekst dus ook. Wij hebben gemerkt onderscheidend te zijn dankzij transparantie. Waar het gros van de vacatures nog steeds geen salarissen noemt of vooral leuk gevonden wil worden met borrels en pingpongtafels, nemen wij de persoon die wij willen overtuigen te reageren op een vacature serieus. Wat zou je zelf willen weten om met vertrouwen van baan te wisselen? Daarom zijn onze vacatures altijd voorzien van salarissen, alle secundaire arbeidsvoorwaarden en geven onze teksten een realistisch beeld van werk. Het liefst schrijven we ook over wat niet aantrekkelijk is aan een baan. Je wilt immers wel collega's met de juiste verwachtingen aantrekken toch?

  • Widget: Ontwikkeling
    • Gerichte campagnes op Indeed
    • Gerichte campagnes op Google Ads
    • Organisch vindbaar op Google (Jobs)
    • 2500 volgers op Linkedin

    Als je onderscheidende vacaturetekst niet gevonden wordt, schiet je hier niet veel mee op. Daarom zetten wij campagnes op voor de nodige zichtbaarheid. Deze zijn zoveel mogelijk gericht op de doelgroep die wij willen aanspreken en worden dagelijks geoptimaliseerd. We hebben ervaring met jobboards, maar gekozen voor adverteren via Indeed en Google. Daarnaast investeren we dagelijks in onze organische vindbaarheid (SEO) op al onze vakgebieden en strategische functies. Zoek je naar werk dat wij bieden? Dan vind je ons ook. Zo staan we organisch in de top drie op Google als je zoekt op 'vacatures verzekeringen'. Ook op Linkedin hebben we inmiddels een trouwe groep volgers opgebouwd (ruim 2500) die ons specifiek volgen om wat wij doen.

  • Widget - Vacatures 1 (4 kolommen)
    • Professionele Linkedinaccounts met extra functionaliteiten
    • Ervaren in efficiënt searchen van latent werkzoekenden
    • Persoonlijke en opvallende manier van benadering met hoge respons (+90%)

    Mensen die wij zoeken voor vacatures doen het werk wat gedaan moet worden meestal al ergens anders. Ze zullen ook niet altijd zelf op zoek zijn. Daarom is het benaderen van kandidaten ook zo belangrijk. Waar grootte van bereik doorslaggevend kan zijn voor een vacature die gevonden moet worden, is de kwaliteit van bereik doorslaggevend voor een search. Ga maar na als je doelgroep zich beperkt tot een select groepje mensen. Je wilt dan de beste indruk maken die je kunt en hebt hier maar één kans voor. Daar hoort een onpersoonlijk bericht dus niet bij. Daarom steken we de nodige tijd in onze manier van benadering met een hoge respons als gevolg. Hoewel je meer controle hebt over wie je boodschap ontvangt, betekent het ook dat deze methodiek tijdrovender is en zich niet leent voor massale benadering. Daarom is search een onderdeel van ons werk en niet alles.

  • Widget -  Freelance (4 kolommen)
    • Toegankelijke gesprekspartner
    • Getrainde selectiespecialist
    • Positief-kritische manier van interviewen
    • Georganiseerde selectieprocedure

    Zonder juiste selectie is alles wat je ervoor deed niks waard. Voor ons is dat een combinatie van toegankelijkheid en kritische beoordeling. We blijven denken vanuit het perspectief van de organisatie en de persoon die we selecteren. Daarom verdiepen we ons allereerst in persoonlijkheid, gedrag, gemaakte keuzes en de context waarin dit allemaal gebeurt. Daarmee krijgen we motieven en drijfveren in beeld. Daarnaast weten we, dankzij onze nichebenadering, inhoudelijk veel van de werkervaring en opleidingen waar we op moeten toetsen. Mensen die wij interviewen ervaren onze gesprekekn zo op een andere manier dan ze veelal gewend zijn en ook dat werkt onderscheidend. Tot slot is onze gehele selectieprocedure van sollicitatie tot onboarding strak georganiseerd en efficiënt.