Unieke samenwerking Link Group en Rochewood

De handtekeningen zijn gezet! Hypotheekspecialist Link Group, bekend van de labels FlexFront, Nationaal Hypotheek Loket en Link Asset Services en Rochewood gaan samenwerken. Waar Link Group flinke groeiambitie en potentie heeft in hypothekenland bieden wij verfrissende arbeidsmarktcommunicatie en kwalitatief recruitment om daar de juiste mensen voor aan te trekken. En dat is hard nodig in een arbeidsmarkt als deze!

Dankzij een waardevolle tip zijn we eind 2019 met elkaar in gesprek geraakt en werden de behoeften van Link Group duidelijk. ‘’Link Group heeft een flinke groeiambitie in Nederland en we zijn continu op zoek naar de beste mensen in de markt. Daarom werken wij graag met een dedicated partner die onze organisatie, onze cultuur en onze ambities volledig begrijpt en uitdraagt’’, zegt Dylan Dresens (Directeur bij FlexFront) daarover.

''Precies de uitdaging die bij ons past'', zegt Lennard van den Brink (Managing partner bij Rochewood). ‘’Onze toewijding en creatieve manier van werken is ook Link Group opgevallen en vormt de basis van onze samenwerking. Wij vertrouwen in ons concept en proberen creatief te zijn in een conservatieve markt. Werkgevers besteden werving en selectie regelmatig uit aan meerdere partijen tegelijkertijd volgens het principe van no cure no pay. Baat het niet, dan schaadt het niet. In mijn ogen schaadt het wel degelijk. Het levert opportunistisch gedrag bij leveranciers op, met als gevolg veel ruis, matige kwaliteit en een beroerde ervaring voor de kandidaat. Daar kun je als werkgever alsnog ontzettend druk mee zijn. Door de arbeidsmarktcommunicatie, het recruitmentproces en alles wat daarbij komt kijken over te nemen, creëren wij rust, transparantie en garanderen wij dat eerlijke vacatures bij de juiste kandidaten voor Link Group terecht komen’’.

Alle vaste vacatures van en informatie over het werken bij Link Group en daarmee FlexFront Nationaal Hypotheek Loket en Link Asset Services, vind je exclusief op onze website. Om sollicitanten een realistisch beeld te geven van de organisatie en de vacatures, hebben we meerdere weken bij Link Group gewerkt, meegekeken en met de medewerkers zelf gesproken over hun werk en ervaringen. Verder worden de vacatures en contentpagina's gericht geadverteerd wat voor zichtbaarheid zorgt onder de juiste doelgroep. Er staat nu een basis die we de komende tijd verder uit gaan bouwen. Op het gebied van selectie dragen we ook een flinke steen bij. Zo voeren we het eerste sollicitatiegesprek namens Link Group en helpen we sollicitanten met de voorbereiding op het tweede gesprek.

En dat is precies wat nodig is voor een positieve candidate experience: de ervaring van mensen die overwegen bij Link Group te werken. ‘’Daarom is het plezierig een vaste samenwerkingspartner te hebben die in lijn met onze cultuur zoekt naar de juiste mensen. Samen met Rochewood werken we aan het zo snel als mogelijk invullen van de vele vacatures met een zeer positieve ervaring voor de toekomstige collega's’’, aldus Saskia Mast (HR-adviseur Link Group).

Een goede candidate experience gaat echter niet vanzelf. Mensen in beweging krijgen om bij je te willen werken, vraagt vrijwel continu aandacht, frisse ideeën en het lef die uit te voeren. Online marketing biedt veel inzichten en methodieken die toepasbaar zijn op recruitment. De kandidaten die wij namens Link Group spreken ervaren dit als onderscheidend en positief. Zij kunnen ons makkelijk vinden, zich vooraf inlezen in relevante informatie en realistische vacatures en ervaren een strak geplande en persoonlijke candidate experience als ze besluiten te solliciteren. Je ziet in deze samenwerking recruitment en marketing dus op een hele mooie manier samenkomen.