Bekijk actueel aanbod

Specialist Reporting & Control bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • €4050-4750 (40 uur)
    • 32, 36, 40 uur
    • Vaste vacature
    • Hbo, Wo


Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege groei van de organisatie.

Duizenden transacties wachten op jouw expertise! Als je al glimlacht bij de gedachte aan financiële rapportages die tot in detail kloppen en de uitdaging voelt te helpen een nieuw team verder uit te bouwen, dan is deze complexe uitdaging bij BCMGlobal precies wat je zoekt.

Het werk dat je doet

  • Je beheert de financiele administratie vanaf het moment dat een hypotheek wordt verstrekt. Je overziet en analyseert al het betalingsverkeer dat volgt, zoals notarisbetalingen, bouwdepotuitbetalingen, maandelijks incasso's van aflossing en rente en extra gedeeltelijke aflossingen van algehele aflossingen. 

  • Je ziet niet alleen een speld in een berg met spelden. Je ziet het ook als een speld afwijkt van de rest. Zo voer je in de praktijk maandelijks controles uit op lening- en portefeuilleniveau, check je of elke transactie is gekoppeld aan de juiste lening(nemer) en geldverstrekker en controleer je of transacties 100 % overeenkomen met de administratie en het banksaldo (cashflow).

  • De transacaties bewegen zich niet op een eigen rekening, maar worden door jou op afstand beheerd op de (tussen-)rekening van de geldverstrekker. Je bent dus verantwoordelijkheid voor zowel de middelen als rekeningen van de klant.

  • Je stelt iedere maand uitgebreide rapportages op en deze deel je met de geldverstrekkers (balans, winst- en verliesrekening en cashflowoverzichten).
     
  • Je bent het aanspreekpunt voor de geldverstrekkers. Je licht vragen toe over de financiele data van de portefeuille. Dit doe je door kort en krachtig, maar wel met gevoel voor de klantrelatie.  
  • De kwaliteit van de data en administratie is essentieel. Nauwkeurigheid is daarom een van jouw belangrijkste kwaliteiten. Daarnaast ben je analytisch en je staat bekend om jouw probleemoplossend vermogen.

  • Het team telt momenteel 3 collega's. Omdat deze afdeling (en functie) nog niet zo lang bestaat, is er voor jou alle ruimte het werk verder te ontwikkelen. Het voordeel daarvan is dat je vrijheid hebt je werk verder vorm te geven en in te richten. Het nadeel is dat niet alles altijd even duidelijk is bepaald en sommige zaken beter kunnen. De vraagt van jouw kant zelfstandigheid, initiatief, goede ideeën en het vermogen in een roerige omgeving te werken. het is de bedoeling het team samen met jou verder uit te bouwen.

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers.

Werken bij BCMGlobal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €4050-4750 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,21 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Thuiswerken Thuiswerken
  • Diploma Hbo, Wo
  • Kennis en ervaring Werkervaring in een soortgelijke rol, bij voorkeur bij een servicer en/of geldverstrekker, Het beste voorbeeld hoe je met MS Excel werkt
  • Beschikbaarheid 32, 36, 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We ontvangen graag jouw cv en voel je vrij daarnaast je sollicitatie toe te lichten. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Zijn we beiden enthousiast? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal. 

  • Door naar de volgende ronde, dan helpen we je met de voorbereiding. Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voor komen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Lennard van den Brink
Managing partner
t
06 12 87 61 72
e
lennard@rochewood.nl