Bekijk actueel aanbod

Medewerker Risk & Compliance bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €3000-3795 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Mbo, Hbo


Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege het vertrek van een collega.

Op welke risico’s moet je als organisatie voorbereid zijn? Wat moet je doen als er een datalek is ontstaan? Jij bent de specialist die weet wat er moet gebeuren.

Overal waar wordt gewerkt, worden weleens fouten gemaakt. Soms onvoorzien en met grote impact op de organisatie. Ook wet- en regelgeving verandert continu. Maar wat is echt relevant? Bij BCMGlobal werken twee specialisten om dit te overzien.

Het werk dat je doet
Als medewerker Risk & Compliance ben je voor veel collega’s, klanten en leveranciers het aanspreekpunt voor risico’s en wet- en regelgeving. Wat is het protocol in geval van een klacht? Is er sprake van belangenverstrengeling als een collega de hypotheekaanvraag van een andere collega behandelt? En wat doe je als er bijvoorbeeld vanuit het KIFID een belangrijk signaal over een samenwerkend advieskantoor binnenkomt. 

Jij filtert en analyseert elk vraagstuk en bepaalt het vervolg. Het uitgebreide risicoregister, dat honderden risico’s en protocollen bevat, helpt je daarbij. Je bepaalt of je een risk owner (afdelingsmanager) zelf aan het werk kunt zetten, of dat escalatie naar de manager Risk & Compliance een beter idee is. Alle incidenten en compliance zaken die plaatsvinden, worden maandelijks uitgewerkt in meerdere dashboards. Het risicoregister werk je om de paar maanden bij. Daarbij betrek je riskowners, maar bepaal je ook de relevantie van nieuwe wetsvoorstellen of veranderde wet- en regelgeving, zoals wijzigingen in de AVG, Wft of Wwft.

Het belang van een risico wordt bepaald door de kans dat het gebeurt en de mogelijke gevolgen. Een uurtje systeemstoring kan klein lijken, maar grote gevolgen hebben voor doorlooptijden waar weer contractuele afspraken over zijn met klanten. Structureel verzuim kan heel impactvol zijn, maar als risico klein gehouden worden door bijvoorbeeld de werkvoorraad beheersbaar te houden. Zo zie je dat elke bedrijfsactiviteit en afdeling zijn eigen risico’s kent. Dat maak je werk zo afwisselend.

Wat je heel goed kunt
Dit werk ga je leuk vinden en goed kunnen als je analytisch bent ingesteld. Je overziet het grote geheel, maar weet dit terug te brengen tot kleinere, praktische stukjes. Een flexibele houding is daarnaast belangrijk, omdat incidenten meestal onverwachts voorkomen. Ook krijg je vanuit allerlei verschillende kanten informatie en vragen. Aan jou de uitdaging prioriteiten te bepalen, je kennis bij te houden en collega’s en managers goed te adviseren.

Het team waarin je werkt
Je werkt nauw samen met de manager Risk & Compliance (Marije) binnen BCMGlobal. Samen vormen jullie de afdeling. Je hebt vrijwel dagelijks contact met verschillende afdelingen in de organisatie. Van operatie tot management en directie. Ook werk je veel samen met de collega’s vanuit de kantoren in Ierland en Engeland (en is Engels dus de voertaal).

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers.

Werken bij BCMGlobal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €3000-3795 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Thuiswerken Thuiswerken
  • Diploma Mbo, Hbo
  • Kennis en ervaring Werkervaring met risk en compliance bij voorkeur in de financiële dienstverlening, zoals een bank, verzekeraar of serviceprovider
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Tessa gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Tessa Reuvekamp
Recruiter
t
06 53 99 63 23
e
tessa@rochewood.nl