Bekijk actueel aanbod

Medewerker beheer verhuurhypotheken bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €2500-3300 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Mbo


Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege het vertrek van een collega en groei van de klantportefeuille.

Video

''Ik leer hypothecair beheer tot in de kern kennen. Hoewel de basis staat en we veel werk te doen hebben, zijn we als afdeling in opbouw. Dat daagt uit!''

De markt voor verhuurhypotheken groeit. Ook bij BCMGlobal merken ze dat. Er is volop werk te doen en extra plek voor twee nieuwe collega’s. Heb jij het administratief en organisatorisch talent van deze baan een succes te maken?

Het werk dat je doet
Als Medewerker beheer verhuurhypotheken overzie je namens de geldverstrekker allerlei lopende verhuurhypotheken verstrekt aan beleggers. Deze beleggers kunnen meerdere woningen bestemd voor verhuur financieren middels een verhuurhypotheek, ook wel een buy-to-let hypotheek genoemd. Op het moment dat zo’n aanvraag door de geldverstrekker finaal akkoord gegeven is, kom jij in actie.

Je beheert het hypothecaire proces vanaf het finaal akkoord. Allereerst begeleid je het notarisproces. Alle bijkomende documentatie die de notaris voor het passeren nodig heeft, verzamel en controleer jij. Je beoordeelt alle passeergegevens, de concept hypotheekakte en maakt de notarisinstructie op. Daarna komt de hypotheek bij jou in beheer. Gemiddeld zijn de rentevaste periodes bij buy-to-let hypotheken korter en zijn mutaties op de hypotheek vaker nodig dan voor residentiële woninghypotheken. 

Je spreekt in dat geval de klant zelf en past gegevens van de lening aan waar nodig. Voorbeelden van veel voorkomende mutaties tijdens de looptijd van een hypotheek zijn het wijzigen van een rekeningnummer, een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid en het afhandelen van royementsverzoeken. Omdat de meeste hypotheken pas recent zijn gestart, werk je de komende periode vooral aan nieuwe aanvragen.

Wat je heel goed kunt
Vooral je administratieve kwaliteiten kun je hier heel goed in kwijt. Daarnaast werk je aan een proces met vrij strakke tijdslijnen. Verhuurhypotheken kennen meer en snellere mutaties dan een reguliere woninghypotheek. Vandaar dat het behoud van overzicht, het kunnen prioriteren en de nodige handigheid met de systemen je gaat helpen. Omdat de afdeling in opbouw is, wordt het zeker gewaardeerd als je meedenkt over verbeterpunten en manieren waarop er beter gewerkt kan worden. Heb je al ervaring met en kennis van vooracceptatie of het beheren van een hypotheek? Dan ga jij je alleen maar sneller thuis voelen in dit team.

Het team waarin je werkt
Het team telt momenteel 6 collega’s en wordt geleid door een teamleider. Er is goed nagedacht over de werkprocessen en hoe de (eigen) systemen werken. Toch is het belangrijk om als teamlid mee te denken over wat beter, sneller en slimmer kan. De markt voor verhuurhypotheken groeit en met vijf ambitieuze klanten is er voor jou en deze afdeling alle ruimte mee te groeien.

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers. BCMGlobal is onderdeel van Link Group.

Werken bij BCMGlobal

Wie kan jou beter vertellen hoe het is te werken bij FlexFront en BCMGlobal dan de mensen die er daadwerkelijk werken? Bauke is via Rochewood gestart in het team dat verhuurhypotheken beheert. Hoe ervaart hij zijn nieuwe baan? Let's talk!

Lees verhaal
Collega - Bauke (Tekst met afbeelding)
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €2500-3300 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Wft en inzetbaarheid PA/PE abonnement, Wft-hypothecair krediet
  • Thuiswerken Thuiswerken
  • Diploma Mbo
  • Vakdiploma's Wft-basis
  • Kennis en ervaring Werkervaring in de financiële dienstverlening bij een geldverstrekker, verzekeraar en/of serviceprovider, bij voorkeur ervaring met hypothecair beheer (niet vereist).
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Arlette gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl