Bekijk actueel aanbod

Finance manager bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €7000-8000 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Hbo, Wo


Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege pensionering van een collega. De ideale startdatum is 1 oktober.

Financieel gezond zijn is een voorwaarde om als organisatie succesvol te blijven. En veel meer dan alleen rapporteren wat al gebeurd is. Wil je graag weer meebouwen aan een groeiende organisatie en meer doen met je vak? Spreekt de dynamiek van een scale-up je aan? Dan is deze vacature de moeite waard te lezen.

Als Finance manager overzie je de gehele financiële staat van de organisatie, in dit geval van BCMGlobal en FlexFront (beiden merkmaatschappij van Link Group). Samen zijn ze één bekende en groeiende serviceprovider in de hypothecaire wereld. Recent is de gehele organisatie gefuseerd en samengevoegd tot één bv en werken alle 160 collega’s vanuit een gloednieuw thuisbasis in Maarssen.

Het werk dat je doet
Jaarlijks begroot en bepaal je samen met de directie en andere afdelingsmanagers de benodigde budgetten. Gedurende het jaar rapporteer je periodiek de financiële resultaten van de 4 verschillende business units. Denk aan een overzichtelijke winst- en verliesrekening, de balans en cashflowrapportages. Daarnaast coördineer je alle dagelijkse geldstromen richting crediteuren en vanuit debiteuren (cashmanagement) en verzorg en controleer je de nodige fiscale aangiftes (BTW, LB, VPB). Het fiscale jaar sluit je af met een correct jaarverslag in samenwerking met externe fiscalisten.

Naast deze typische werkzaamheden werk je aan verschillende projecten en verbeteringen. Zo is de afdeling recent overgestapt van Twinfield naar ERP Ln (corporate financieel systeem). De komende maanden valt er veel te optimaliseren aan processen en werkwijzen. Daarnaast is er behoefte aan uitgebreidere kostprijsanalyse en doorvertaling naar de pricing van de huidige en nieuw te ontwikkelen diensten. Juist als financieel specialist kun je hier veel in betekenen.

 Als onderdeel van een grotere multinational, heb je ook te maken met verantwoording van resultaten en aanvragen voor corporate funding vanuit het Australische moederbedrijf Link Group.

Wat je heel goed kunt
Om dit werk goed te doen, beheers je het financiële vak al volledig. Vooral geleerd en verfijnd in een vergelijkbare, internationale omgeving. De organisatie heeft namelijk zelf net een fusie en overname achter de rug en groeit hard door. Nieuwe diensten, nieuwe klanten, nieuwe collega’s en nieuwe werkwijzen. Het werken in een veranderende omgeving biedt kansen, maar moet je echt liggen. Strategisch inzicht, een ondernemende instelling en eigen initiatief past goed in deze rol. Eigenschappen die je daarnaast goed van pas komen in de samenwerking met directie en collega-managers.

Het team waarin je werkt
Hoewel je zo’n 160 collega’s hebt, werk je zelf in een relatief klein team van 4 collega’s waaraan je leiding geeft. Stuk voor stuk specialisten in hun vak en al langer werkzaam binnen de organisatie. De lijntjes onderling zijn kort. Van jou als manager wordt daarom vooral faciliterend leiderschap verwacht. Formeel voer je elk jaar functioneringsgesprekken en volg je de afgesproken performance planning samen op.

BCMGlobal

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers. BCMGlobal is onderdeel van Link Group.

Werken bij BCMGlobal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €7000-8000 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Thuiswerken Thuiswerken
  • Diploma Hbo, Wo
  • Kennis en ervaring Werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur in de financiële dienstverlening en in een internationale omgeving + professionele beheersing Engels
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Arlette gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl