Bekijk actueel aanbod

Medewerker beheer (verhuur)hypotheken bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €2500-3300 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Mbo

Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal in Maarssen. De vacature is ontstaan vanwege groei van de organisatie.

Video

''Ik leer hypothecair beheer tot in de kern kennen. Daarnaast is deze afdeling nog vergelijkbaar met een startup. We zijn in opbouw. Dat vind ik meer uitdagend.''

De markt voor verhuurhypotheken is booming en ook bij BCMGlobal merken ze dat. Vanwege nieuwe samenwerkingen is er op de back office een extra plek vrijgekomen voor een ervaren collega. Heb jij het administratief en organisatorisch talent van deze baan een succes te maken?

Het werk dat je doet
Als Administratief medewerker back office (verhuur)hypotheken beheer je namens de geldverstrekker verhuurhypotheken. Beleggers kunnen meerdere woningen bestemd voor verhuur financieren middels een verhuurhypotheek, ook wel een buy-to-let hypotheek genoemd. Op het moment dat zo’n aanvraag door de geldverstrekker finaal akkoord gegeven is, kom jij in actie.

Je beheert het hypothecaire proces vanaf het finaal akkoord. Allereerst begeleid je het notarisproces. Alle bijkomende documentatie die de notaris voor het passeren nodig heeft, verzamel en controleer jij. Je beoordeelt alle passeergegevens, de concept hypotheekakte en maakt de notarisinstructie op. Daarna komt de hypotheek bij jou in beheer. Gemiddeld zijn de rentevaste periodes bij buy-to-let hypotheken korter en zijn mutaties op de hypotheek vaker nodig dan voor residentiële woninghypotheken.

Je spreekt in dat geval de klant zelf en past gegevens van de lening aan waar nodig. Voorbeelden van veel voorkomende mutaties tijdens de looptijd van een hypotheek zijn het wijzigen van een rekeningnummer, een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid en het afhandelen van royementsverzoeken. Omdat de meeste hypotheken pas recent zijn gestart, werk je de komende periode vooral aan nieuwe aanvragen.

Ideale baan voor administratief talent
Vooral je administratieve kwaliteiten kun je hier heel goed in kwijt. Daarnaast werk je aan een proces met vrij strakke tijdslijnen. Momenteel is het aantal hypotheken in beheer nog beperkt, maar de aantallen groeien in rap tempo. Vandaar dat het behoud van overzicht, het kunnen prioriteren en de nodige handigheid met systemen (die ze zelf hebben gebouwd) je gaat helpen. Omdat dit een vrij nieuwe afdeling is, wordt het zeker gewaardeerd als je meedenkt over verbeterpunten en manieren waarop deze dienstverlening nog beter kan worden. Heb je al ervaring met en kennis van vooracceptatie of het beheren van een hypotheek? Dan ga jij je alleen maar sneller thuis voelen in dit team.

Werken in een groeiend team
Dit is een van de jongste afdelingen binnen BCMGlobal en volledig gericht op end-to-end hypothecair beheer. Daarom is het team nog relatief klein. Er is goed nagedacht over de werkprocessen en hoe de (eigen) systemen werken. Toch is het belangrijk om te blijven onderzoeken wat beter, sneller en slimmer kan, zodat de afdeling verder blijft ontwikkelen. De markt voor verhuurhypotheken groeit en met vijf ambitieuze klanten is er voor jou en deze afdeling alle ruimte mee te groeien.

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers. 

Werken bij BCMGlobal
Collega - Bauke (Tekst met afbeelding)

Wie kan jou beter vertellen hoe het is te werken bij FlexFront en BCMGlobal dan de mensen die er daadwerkelijk werken? Bauke is via Rochewood gestart in het team dat verhuurhypotheken beheert. Hoe ervaart hij zijn nieuwe baan? Let's talk!

Lees verhaal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €2500-3300 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen of verkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling zonder eigen bijdrage
  • Wft en inzetbaarheid PA/PE abonnement
  • Thuiswerken Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Mbo
  • Vakdiploma's Wft-basis, Wft-hypothecair krediet
  • Kennis en ervaring Werkervaring als backoffice, beheer- of administratief medewerker gericht op hypotheken, bij voorkeur ervaring met verhuurhypotheken (buy-to-let)
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur
  • Solliciteren is zo gepiept. We vragen geen motivatiebrief van je, maar zijn wel benieuwd naar jouw cv en antwoorden op onze drie sollicitatievragen. Jouw sollicitatie komt alleen bij Rochewood terecht. Binnen vijf werkdagen krijg je van ons een persoonlijke reactie. Positief? Dan maken we alvast telefonisch kennis en plannen we het eerste gesprek. Minder positief? Ook dan krijg je van ons een reactie met onderbouwing. Waar mogelijk kijken we samen met jou of andere vacatures bij je passen.

  • Als je solliciteert of als wij jou benaderen op Linkedin, voer je het eerste gesprek met Rochewood. Onze recruiter Arlette gaat met je in gesprek over de vacature, jouw drijfveren, motivatie, kennis en ervaringen. Daarnaast winnen we ten minste 1 referentie in. Gaat dit allemaal goed? Dan stellen we je voor aan BCMGlobal en plannen we het tweede gesprek met jou in. We helpen je ook het gesprek voor te bereiden.

  • Het tweede gesprek voer je met de manager van de afdeling waar je op solliciteert en eventueel een directeur of medewerker. Dit gesprek voer je op kantoor in Maarssen. Het is mogelijk dit gesprek digitaal te voeren. Er is in dit gesprek alle ruimte te ontdekken of jullie goed bij elkaar passen. Daarnaast kun je verwachten dat er vakinhoudelijk het nodige getoetst wordt. Voor sommige functies kan een derde gesprek voorkomen.

    Mocht je op enig moment behoefte hebben met Rochewood te overleggen, dan is dit natuurlijk mogelijk.

  • Zien jullie elkaar graag als collega, dan kun je een arbeidsvoorwaardenvoorstel verwachten. Dit voorstel past binnen de voorwaarden genoemd in deze vacature. We hopen dat je niet lang hoeft na te denken en snel kunt starten in je nieuwe baan.

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl