Bekijk actueel aanbod

Administratief medewerker backoffice (verhuur)hypotheken bij BCMGlobal

    • Maarssen
    • Hypotheken
    • €2500-3300 (40 uur)
    • 32, 36 of 40 uur
    • (On)bepaalde tijd
    • Mbo


Dit is een vaste vacature bij onze opdrachtgever BCMGlobal.

De markt voor verhuurhypotheken is booming en ook bij BCMGlobal merken ze dat. Vanwege nieuwe samenwerkingen is er op de back office een extra plek vrijgekomen voor een ervaren collega. Heb jij het administratief en organisatorisch talent van deze baan een succes te maken?

Het werk dat je doet
Als Administratief medewerker back office (verhuur)hypotheken beheer je namens de geldverstrekker verhuurhypotheken. Beleggers kunnen meerdere woningen bestemd voor verhuur financieren middels een verhuurhypotheek, ook wel een buy-to-let hypotheek genoemd. Op het moment dat zo’n aanvraag door de geldverstrekker finaal akkoord gegeven is, kom jij in actie.

Je beheert het hypothecaire proces vanaf het finaal akkoord. Allereerst begeleid je het notarisproces. Alle bijkomende documentatie die de notaris voor het passeren nodig heeft, verzamel en controleer jij. Je beoordeelt alle passeergegevens, de concept hypotheekakte en maakt de notarisinstructie op. Daarna komt de hypotheek bij jou in beheer. Gemiddeld zijn de rentevaste periodes bij buy-to-let hypotheken korter en zijn mutaties op de hypotheek vaker nodig dan voor residentiële woninghypotheken.

Je spreekt in dat geval de klant zelf en past gegevens van de lening aan waar nodig. Voorbeelden van veel voorkomende mutaties tijdens de looptijd van een hypotheek zijn het wijzigen van een rekeningnummer, een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid en het afhandelen van royementsverzoeken. Omdat de meeste hypotheken pas recent zijn gestart, werk je de komende periode vooral aan nieuwe aanvragen.

Ideale baan voor administratief talent
Vooral je administratieve kwaliteiten kun je hier heel goed in kwijt. Daarnaast werk je aan een proces met vrij strakke tijdslijnen. Momenteel is het aantal hypotheken in beheer nog beperkt, maar de aantallen groeien in rap tempo. Vandaar dat het behoud van overzicht, het kunnen prioriteren en de nodige handigheid met systemen (die ze zelf hebben gebouwd) je gaat helpen. Omdat dit een vrij nieuwe afdeling is, wordt het zeker gewaardeerd als je meedenkt over verbeterpunten en manieren waarop deze dienstverlening nog beter kan worden. Heb je al ervaring met en kennis van vooracceptatie of het beheren van een hypotheek? Dan ga jij je alleen maar sneller thuis voelen in dit team.

Werken in een groeiend team
Dit is een van de jongste afdelingen binnen BCMGlobal en volledig gericht op end-to-end hypothecair beheer. Daarom is het team nog relatief klein. Er is goed nagedacht over de werkprocessen en hoe de (eigen) systemen werken. Toch is het belangrijk om te blijven onderzoeken wat beter, sneller en slimmer kan, zodat de afdeling verder blijft ontwikkelen. De markt voor verhuurhypotheken groeit en met vijf ambitieuze klanten is er voor jou en deze afdeling alle ruimte mee te groeien.

BCMGlobal

Voor volledig end-to-end beheer van hypothecaire leningen ben je bij BCMGlobal aan het juiste adres. Van hypotheekacceptatie van woning- en verhuurhypotheken tot (bijzonder) beheer van hypotheken, biedt BCMGlobal hypothecaire outsourcing aan meer dan 20 geldverstrekkers. 

Werken bij BCMGlobal
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €2500-3300 (40 uur)
  • Reiskostenvergoeding €0,19 p/km tot 90 kilometer per dag
  • Vakantie 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld + vakantiedagen bijkopen of verkopen
  • Pensioen en verzekering Pensioenregeling
  • Wft en inzetbaarheid PA/PE abonnement
  • Thuiswerken Thuiswerken, Overwerken tegen 125-150% salaris
  • Diploma Mbo
  • Vakdiploma's Wft-basis, Wft-hypothecair krediet
  • Kennis en ervaring Werkervaring als backoffice, beheer- of administratief medewerker gericht op hypotheken, bij voorkeur ervaring met verhuurhypotheken (buy-to-let)
  • Beschikbaarheid 32, 36 of 40 uur

Ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan op deze vacature! Via de sollicitatiebutton kun jij eenvoudig solliciteren met jouw cv. Aan motivatiebrieven doen we niet meer, maar we zijn wel benieuwd naar jouw antwoorden op onze motivatievragen. Veel succes!

Arlette Langerak
Recruiter
t
06 22 01 16 08
e
a.langerak@rochewood.nl