Bekijk actueel aanbod

Medewerker klantenservice verzekeringen

    • Utrecht
    • Verzekeringen
    • €1900-2100 (40 uur)
    • 32-40 uur
    • Mbo

Mensen helpen die mensen helpen zich goed te verzekeren. Eigenlijk wat in je een notendop doet als Medewerker klantenservice verzekeringen. Wij helpen je het worden! In voor een eerste, tweede of derde stap binnen een van de grootste verzekeraars van Nederland?

Jij als Medewerker klantenservice verzekeringen

Je leest het goed je helpt eigenlijk altijd twee klanten. Namelijk de tussenpersoon die namens de verzekeraar een verzekering adviseert en de klant die al dan niet verzekerd wordt. De tussenpersonen die bellen jou en je collega’s van de klantenservice dagelijks over allerlei uitzonderlijke vraagstukken. De een ingewikkelder dan de ander, maar je adviseert uiteindelijk altijd over verzekeringen.

Denk bijvoorbeeld aan onderwerpen als aansprakelijkheid, reizen, inboedel, auto’s en nog een hoop meer. Overigens kun je ook de eindklant zelf aan de telefoon krijgen om hetzelfde gesprek te voeren. Weer een hele andere dynamiek dat zorgt voor de nodige afwisseling.

Adviseren, accepteren en detacheren
Tijdens deze gesprekken bespreek en adviseer je over wat kan, wat niet kan en wat er anders moet om toch een verzekering te kunnen bieden. Kom je er samen uit? Dan zorg je ook voor het daadwerkelijk accepteren en afsluiten van de verzekering. Je werk gaat dus inhoudelijk echt wel wat verder dan vraag en antwoord. Je moet namelijk ook zelf toetsen of het volgens acceptiebeleid kan wat je hebt geadviseerd.

Via Rochewood ga je op detacheringsbasis aan de slag bij deze verzekeraar. Je komt bij ons in dienst en zal in eerste instantie 3 tot 6 maanden in dezelfde opdracht blijven werken. Daarna word je opdracht ofwel verlengd als je het goed doet en naar je zin hebt, maak je promotie naar een andere afdeling of gaan we samen aan een volgende opdracht ergens anders beginnen. 

Het hele jaar kans!
2018 is nog niet voorbij, maar tot nu toe hebben we dit jaar 17 vacatures binnengekregen voor deze klantenservice functie. Ben je dus niet per direct beschikbaar, maar over 1 of 2 maanden wel? Ook dan kun je zeker solliciteren!

Je gaat aan de slag bij een grote verzekeraar in Utrecht op de afdeling klantenservice. Op deze afdeling komt alle telefonie binnen van tussenpersonen met vragen over het afsluiten van schadeverzekeringen. En er zijn een hoop tussenpersonen en een hoop vragen. Reken erop dat je dagelijks zo’n 40 telefoontjes behandelt. Gemiddeld 5 klantgesprekken per uur. Dat is best pittig, maar je proef je de uitdaging al?

Gelukkig is de kwaliteit van jouw gesprekken het belangrijkste aspect van je werk. Helder en goed onderbouwd advies, een goed verzekerde klant en een goede relatie met de tussenpersoon. Het helpt daarvoor mee dat je verbaal goed uit je woorden komt, besluitvaardig bent en zeker in staat bent om met allerlei verschillende mensen te spreken.

Werken bij Rochewood

We vertellen je alles over onze arbeidsvoorwaarden, contractvormen en hoe jij je via ons verder gaat ontwikkelen.

Lees verder
  • Diploma Mbo
  • Vakdiploma's Wft Basis, Wft Schade particulier
  • Kennis en ervaring Recente stage- of werkervaring in een (schade-) verzekeringsfunctie
  • Beschikbaarheid 32-40 uur
Interview: Studeren naast je werk (2)

''Gewoon doen! Het is echt de beste investering die je in je loopbaan kunt doen. Probeer er ook van te genieten. Het is veel en het is druk, maar geniet ervan dat je leert en jezelf ontwikkelt.''

Souhäila vertelt

Ben je enthousiast geworden? Laat het dan weten! Via de sollicitatiebutton kun jij eenvoudig solliciteren met jouw cv of Linkedin-profiel en een motivatiebrief. We zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Lysanne Burgmeijer
Recruiter
t
06 12 75 42 85
e
l.burgmeijer@rochewood.nl