Bekijk actueel aanbod

Behandelaar fraudezaken

    • Regio Amsterdam
    • Insurance
    • 32-40 uur
    • Vast
    • Hbo

“Uit de jaarcijfers van het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit (CBV) van het Verbond van Verzekeraars blijkt dat verzekeraars steeds effectiever zijn in het vinden van fraudeurs. In 2016 leidde één op de drie (gerichte) onderzoeken tot de opsporing van een fraudegeval.” Jij als Behandelaar fraudezaken kunt hier nu je bijdrage aanleveren voor een verzekeraar in de regio Amsterdam!

Jij als Behandelaar fraudezaken

Van jouw collega Schadebehandelaar of vanuit het systeem krijg jij een fraudemelding binnen. Als jij op dat moment beschikbaar bent komt dit dossier op jouw naam, je houdt dit dossier gedurende de procedure. Na het ontvangen van de melding doe je deskresearch. Je bepaalt de strategie, het plan van aanpak en voert het telefonisch interview met de verzekerde in kwestie.

Afhankelijk van de strategie, deel je het plan van aanpak vervolgens met de (externe) onderzoeker welke hiermee op pad gaat. De bezoeken doe je namelijk niet zelf. (Dit verandert mogelijk in de nabije toekomst.) Het onderzoeksrapport in combinatie met jouw deskresearch levert samen een conclusie op. Afhankelijk van de uitkomst wordt nogmaals contact gelegd met de verzekerde of er wordt een eindbrief gestuurd.

Het is belangrijk dat het team aan Schadebehandelaars de fraudegevallen blijven herkennen en deze ook melden bij de fraudeafdeling. Hiervoor worden met regelmaat awareness sessies georganiseerd. Met regelmaat draag jij hieraan bij om een stuk casuïstiek en jouw tips te delen.

Je komt te werken bij een jonge organisatie met jarenlange ervaring in de verzekeringswereld. Er is veel aandacht voor ontwikkeling van medewerkers en is er ruimte voor het inbrengen van nieuwe ideeën. Er wordt geïnvesteerd in innovatieve technologische oplossingen en efficiënte methodes in werkwijzen om de bedrijfsvoering te optimaliseren. Dit maakt de organisatie wendbaar en slagvaardig voor de toekomst.

Onze opdrachtgever is gevestigd in de regio Assen en Amsterdam. Op de afdeling fraudezaken in regio Amsterdam werken in totaal 6 fraudemedewerkers. Jij maakt onderdeel uit van het team in deze regio. Jouw collega uit regio Assen komt één á twee keer per week ook op jullie vestiging.

Maar hoe word ik behandelaar fraudezaken en hoe ziet mijn carrière eruit? Het kan maar zo zijn dat jij momenteel werkzaam bent als Schadebehandelaar en de stap naar fraudezaken ambieert. Deze vacature biedt jou nu de kans om deze stap te maken! Vanuit de functie van Schadebehandelaar brand/varia of verkeer word jij opgeleid tot Behandelaar fraudezaken.

Ben jij na een jaar of 2 á 3 wel weer toe aan een volgende stap? Een volgende stap zou de functie van Fraude coördinator kunnen zijn. In deze rol krijg je meer beleidsmatige en projectmatige verantwoordelijkheden.

Blog: How to solliciteren #2

Hoe lezen wij als recruiters jouw brief en cv? Waar letten we op? Wat verwachten we en hoe kun jij jouw kans op succes vergroten?

Lees verder
  • Contract Jaarcontract
  • Salaris €2900-3500 (1 fte)
  • Meevallers 13e maand
  • Reiskosten NS-Businesscard, Reiskostenvergoeding
  • Pensioen Middelloon pensioenregeling
  • Opleidingsbudget Voor vakdiploma's
  • Diploma Hbo
  • Vakdiploma's Wft Basis, Wft Schade particulier
  • Kennis en ervaring Werkervaring als schadebehandelaar brand/varia of verkeer
  • Beschikbaarheid 32-40 uur

Ben je enthousiast geworden? Laat het dan weten! Via de sollicitatiebutton kun jij eenvoudig solliciteren met jouw cv of Linkedinprofiel en een motivatiebrief. We zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Peter Kraaijeveld
Accountmanager
t
06 10 23 75 51
e
p.kraaijeveld@rochewood.nl