Bekijk actueel aanbod

Casemanager verzuimpreventie

    • Rotterdam
    • Inkomen
    • 24-40

Toe aan advies dat verder gaat en anders is dan telefonische begeleiding op dossierniveau? Niet bang om te pionieren en te werken aan een nieuwe bedrijfstak? Dit is jouw kans! Voor arbodienstverlening die anders is, zich richt op verzuimpreventie in plaats van -begeleiding, ben je bij deze vaste baan aan het goede adres. Ben jij de casemanager verzuimpreventie die onze opdrachtgever zoekt?

Jouw werkomgeving als Casemanager verzuimpreventie

Vacatures Casemanager

bevindt zich bij een gerenommeerde arbodienstverlener die landelijk actief is. Optimaal werken, denken vanuit mogelijkheden en preventie zijn sleutelbegrippen. Dat laatste heeft met name betrekking op deze vacature, want jij gaat aan de slag in een nieuw bedrijfsonderdeel dat zich richt op het voorkomen van verzuim.

Rotterdam is jouw thuisbasis, maar je bent niet aan die locatie gebonden. Jij bepaalt of je uren het meest efficiënt besteed worden vanuit huis, kantoor of op locatie bij een opdrachtgever. Onderweg zijn is dus ook onderdeel van jouw werkdag.

beginnen dus bij het opzetten van een nieuwe bedrijfstak. De opdrachten zijn er al, maar jij en je collega’s moeten de afdeling nog volledig vormgeven. Je collega’s zijn een andere casemanager, een jobcoach en jouw leidinggevende (tevens de directeur). Natuurlijk is de intentie vanuit jullie succes verder door te groeien.

Als gezegd gaat jouw advies verder dan telefonische begeleiding op dossierniveau. Of liever gezegd: het is vooral anders. In plaats van je bezig te houden met hoe iemand die verzuimt zo snel mogelijk kan re-integreren, focus jij je op het voorkomen van dit verzuim. Je gaat in gesprek met de medewerker en achterhaalt wat deze persoon nodig heeft om inzetbaar te blijven.

Na een eerste gesprek, schakel jij de professionals in die de betreffende werknemer verder gaan helpen. Denk aan een arbeidsdeskundige, psycholoog of de jobcoach met wie je samenwerkt. Jij bent in dit proces de regisseur die ervoor zorgt dat de verzuimpreventie optimaal verloopt. En die er dus voor zorgt dat aan het eind van de rit een win-winsituatie is gecreëerd voor zowel werkgever als werknemer. Wat overigens ook kan betekenen dat iemand middels een 2de-spoortraject bij een andere organisatie wordt geplaatst. 

Dat laatste kan overigens ook vooraf al de insteek zijn. Bijvoorbeeld in geval van een reorganisatie. In dergelijke trajecten is ziekteverzuim een veelvoorkomend gevolg. Met jouw expertise voorkom jij dat dit gebeurt.

Mocht ondanks jouw inzet iemand toch verzuimen, dan blijf jij verantwoordelijk voor het gestarte proces. Onderdeel daarvan worden dan wel de verplichtingen die volgen vanuit de Wet verbetering Poortwachter. Indien sprake is van medisch verzuim, neemt een collega van een van de andere bedrijfstakken de procesbegeleiding van je over.

Casemanager

start met het je eigen maken van deze nieuw rol. Met jullie gezamenlijke ideeën en gecombineerde visies op verzuimpreventie en duurzame inzetbaarheid, gaan jij en je collega’s bepalen hoe jullie toegevoegde waarde eruit gaat zien. Echt de kans dus om jouw stempel te drukken op deze nieuwe bedrijfstak bij een succesvolle arbodienstverlener!

  • Beschikbaarheid 24-40
  • Een jaarcontract bij deze arbodienstverlener, bij goed presteren gevolgd door een vast dienstverband
  • Salaris tussen de € 2600 - 3600 bruto per maand op basis van 36 uur
  • Vakantietoeslag á 8% en een eindejaarsuitkering á 2,5% van het bruto jaarsalaris
  • 24,5 verlofdagen op basis van 36 uur
  • Pensioenregeling via Zorg en Welzijn, waarbij geldt dat de premie 50/50 wordt verdeeld
  • Reiskostenvergoeding á € 0,19/km voor woon-werkverkeer en € 0,36/km voor zakelijke ritten
  • Flexibel werken in zowel uren als locatie
  • Keuze tussen een werkweek van 24 tot 36 uur
  • Budget á € 300 en 20 vrij te besteden uren voor activiteiten die jou helpen bij je eigen duurzame inzetbaarheid
  • Een werkgever die jou graag (financieel) ondersteunt in het volgen van studies, congressen en symposia die je helpen beter te worden in jouw werk
  • Je bent in bezit van de opleiding Regie op Verzuim (CROV), de Post Bachelor Register Casemanagement (RCCM/RCM) of Regie op Werkvermogen (ROW)
  • Je hebt (ten minste) 3 jaar werkervaring binnen het vakgebied verzuim
  • Je bent beschikbaar voor 24-36 uur per week
Duurzame inzetbaarheid

Wacht niet te lang, want 17 maart sluit deze vacature. Je kunt solliciteren met een cv en motivatiebrief, maar ook met jouw eigen Linkedinprofiel (handig!).  De stappen van sollicitatie naar jouw eerste werkdag zijn als volgt:

  • Makkelijk solliciteren via de sollicitatiebutton
  • Binnen 5 werkdagen een persoonlijke reactie
  • Telefonische kennismaking
  • Face-to-face gesprek met Rochewood
  • Referentieonderzoek
  • Tweede en derde gesprek met onze opdrachtgever
  • Duidelijk arbeidsvoorwaardenvoorstel
  • Getekende arbeidsovereenkomst
  • Jouw eerste werkdag als Casemanager verzuimpreventie en taart van Rochewood!