Bekijk actueel aanbod

Behandelaar fraudezaken

    • Regio Assen
    • Insurance
    • 32 - 40
    • Werving & selectie

“Uit de jaarcijfers van het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit (CBV) van het Verbond van Verzekeraars blijkt dat verzekeraars steeds effectiever zijn in het vinden van fraudeurs. In 2016 leidde één op de drie (gerichte) onderzoeken tot de opsporing van een fraudegeval.” Jij als Behandelaar fraudezaken kunt hier nu je bijdrage aanleveren voor een verzekeraar in de regio Assen!

Jouw uitdagingen als Behandelaar fraudezaken

vacature-behandelaarfraudezaken

Van jouw collega Schadebehandelaar of vanuit het systeem krijg jij een fraudemelding binnen. Als jij op dat moment beschikbaar bent komt dit dossier op jouw naam, je houdt dit dossier gedurende de procedure. Na het ontvangen van de melding doe je deskresearch. Je bepaalt de strategie, het plan van aanpak en voert het telefonisch interview met de verzekerde in kwestie.

Afhankelijk van de strategie, deel je het plan van aanpak vervolgens met de (externe) onderzoeker welke hiermee op pad gaat. De bezoeken doe je namelijk niet zelf. (Dit verandert mogelijk in de nabije toekomst.) Het onderzoeksrapport in combinatie met jouw deskresearch levert samen een conclusie op. Afhankelijk van de uitkomst wordt nogmaals contact gelegd met de verzekerde of er wordt een eindbrief gestuurd.

Omdat jij werkzaam bent op een zelfstandig onderdeel van de organisatie is het creëren van awareness onder de medewerkers erg belangrijk. Jij organiseert hiervoor onder andere awareness trainingen waarin je casuïstiek behandeld. Ook adviseer en ondersteun je het team aan Schadebehandelaars om fraudezaken te herkennen en deze te melden bij de fraude afdeling.

Je komt te werken bij een jonge organisatie met jarenlange ervaring in de verzekeringswereld. Er is veel aandacht voor ontwikkeling van medewerkers en is er ruimte voor het inbrengen van nieuwe ideeën. Er wordt geïnvesteerd in innovatieve technologische oplossingen en efficiënte methodes in werkwijzen om de bedrijfsvoering te optimaliseren. Dit maakt de organisatie wendbaar en slagvaardig voor de toekomst.

Onze opdrachtgever is een verzekeraar gevestigd in de regio Assen en Amsterdam. Op de afdeling fraudezaken in regio Amsterdam werken in totaal 6 fraudemedewerkers. De locatie regio Assen is een meer zelfstandig onderdeel. Het merendeel van de week ben je werkzaam in Assen, 1 a 2 keer in de week werk je op locatie in de regio Amsterdam. 

vacaturefraudebehandelaar

Het kan maar zo zijn dat jij momenteel werkzaam bent als Schadebehandelaar en de stap naar fraudezaken ambieert. Deze vacature biedt jou nu de kans om deze stap te maken! Vanuit de functie van Schadebehandelaar brand/varia word jij opgeleid tot Behandelaar fraudezaken.

Ben jij na een jaar of 2 á 3 wel weer toe aan een volgende stap? Een volgende stap zou de functie van Fraude coördinator kunnen zijn. In deze rol krijg je meer beleidsmatige en projectmatige verantwoordelijkheden.

  • Beschikbaarheid 32 - 40
  • Een contract rechtstreeks bij deze verzekeraar
  • Salaris tussen de €2900 - €3500 bruto per maand op basis van 40 uur
  • 13e maand
  • Reiskostenvergoeding als je met de auto reist of een NS-businesscard
  • De mogelijkheid om te kiezen voor een werkweek van 32 of 40 uur
  • Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden
  • Middelloon pensioenregeling
  • Opleidingsbudget voor het volgen van (vak-)opleidingen zoals de opleiding ‘Register Coördinator Fraudebeheersing’ (RCF)
  • Je hebt een hbo-diploma op bachelor niveau
    (Heb je een mbo-diploma niveau 4? Dan behoort een assessment tot de selectieprocedure.)
  • Je bent in bezit van Module basis en schade particulier
  • Je hebt ten minste 5 jaar werkervaring als volwaardig Schadebehandelaar brand/varia bij een verzekeraar of intermediair
solliciteren bij Rochewood

Wacht niet te lang, want 5 januari 2018 sluit deze vacature. Je kunt solliciteren met een cv en motivatiebrief, maar ook met jouw eigen Linkedinprofiel (handig!). De stappen van sollicitatie naar jouw eerste werkdag zijn meestal als volgt:

  • Makkelijk solliciteren via de sollicitatiebutton
  • Binnen 5 werkdagen een persoonlijke reactie
  • Telefonisch interview
  • Face-to-face gesprek met Rochewood
  • Referentieonderzoek
  • Eerste en mogelijk een tweede gesprek met onze opdrachtgever
  • Getekende arbeidsovereenkomst
  • Eerste werkdag als Behandelaar fraudezaken!