Bekijk actueel aanbod

Relatiebeheerder zakelijke verzekeringen

Vacature Univé Dichtbij

Niet meer dagelijks dat blije gevoel als je naar je werk rijdt? Toe aan een volgende stap? Of simpelweg op zoek naar een baan bij jou in de regio? Zoek niet verder! Univé Dichtbij gaat het team uitbreiden  met een Relatiebeheerder zakelijk verzekeren. Dit is jouw kans!

Jouw carrière als Relatiebeheerder zakelijke verzekeringen bij Univé Dichtbij

De geschiedenis van Univé Dichtbij begint in 1815, wanneer agrariërs zich verenigen om de brandrisico’s voor hun boerderijen te dragen. Twee eeuwen later is dat nog steeds de essentie: als zelfstandig brandverzekeraar biedt Univé Dichtbij de mogelijkheid risico’s voor huis en haard te delen met andere leden. Natuurlijk kunnen zowel particulieren als (agrarisch) ondernemers ook voor grip op andere onzekerheden bij Univé terecht.

Met 23 kantoren in de regio's Drenthe-Overijssel, Friesland, Gooi-, Eem- en Flevoland en Midden-Nederland is Univé letterlijk dichtbij. Medewerkers wonen in de regio waar zij werken. Dat betekent dat zij de lokale taal spreken en weten wat er speelt in de omgeving. Jij gaat aan de slag voor de regio Midden-Nederland en bent dus woonachtig in de omgeving Nijkerk, Harderwijk, Putten, Barneveld, Ede.

De afdeling zakelijk verzekeren is momenteel gecentraliseerd in Nijkerk. Van hieruit worden ook klanten voor de andere kantoren in de regio bediend. Binnen twee jaar gaat de afdeling decentraliseren, zodat ook klanten in Ede, Barneveld, Harderwijk en Putten weer lokaal bediend worden. Als Relatiebeheerder ben jij degene die deze klantbediening vanuit kantoor gaat verzorgen. Bij voorkeur in Barneveld.

We kunnen heel veel vertellen over wat jou bij Univé Dichtbij te wachten staat, maar beter is dat Henny van Cooten–ter Maate dat doet. Zij is een van de elf collega’s die met smart wachten op jouw komst!

Henny, jij bent begin 2017 in deze functie begonnen bij Univé Dichtbij! Hoe bevalt het tot nu toe?
“Ik ben inderdaad in januari begonnen aan mijn nieuwe baan en het bevalt mij erg goed. In mijn eerste week zat ik bij onze particuliere collega’s, vanuit onze rol beantwoorden we namelijk ook particuliere vragen van zakelijke klanten. Het is ook fijn dat ik die collega’s hierdoor direct leerde kennen, zodat we wanneer nodig makkelijk met elkaar kunnen overleggen. Het inwerkschema was sowieso erg goed.” 

Hoe zag die periode er verder dan precies uit?
“Na de eerste week ging ik op onze eigen afdeling aan de slag, waar ik steeds ander dagdeel aan een andere collega werd gekoppeld. Nu krijg ik elke twee maanden een buddy toegewezen, zo werk je met iedereen een periode samen. Heel slim, want iedere collega heeft zijn eigen kwaliteiten. Je leert op deze manier echt van elkaar. Bovendien wordt het natuurlijk om dingen aan elkaar te vragen. De lijntjes zijn heel kort.” 

Je hebt voordat je bij Univé begon ruim 10 jaar bij de Rabobank gewerkt. Was het een grote stap? Van bank naar verzekeraar?
“Op zich viel dat gelukkig wel mee. Bij Rabobank heb ik met veel plezier op de verzekeringsafdeling gewerkt. Alle kennis die ik heb opgedaan komt nu bij Univé heel goed van pas. Wel moet je natuurlijk de productkennis opdoen, maar dat ging vrij snel. Persoonlijk vind ik het erg leuk om een organisatie te ervaren waar de gehele bedrijfsvoering is ingericht op het helpen beheersen van de zakelijke risico’s. Dat betekent niet dat alles verzekerd moet worden, maar dat je ook met klanten kijkt naar hun bedrijfsvoering. Daar sta ik heel erg achter. Verder is verzekeren bij Univé natuurlijk een hoofdproduct.”

Welke verschillen ervaar je?
“Wat me meteen opviel, was dat bij Univé veel ruimte is voor ondernemerschap. Er wordt van je verwacht dat je commerciële signalen oppikt en daar zelf wat mee doet. Je hebt ook de ruimte om dat op je eigen manier te doen. Binnen Rabobank zijn die processen veel meer in een vaste structuur gegoten. Qua werktijden is Univé juist weer wat meer gestructureerd. Vooral nu we met elkaar in Nijkerk werken is het belangrijk dat collega’s gelijktijdig aanwezig zijn. We willen immers van elkaar leren.”

Wat maakt de specialisatie in verzekeringen voor jou precies zo leuk?
“Vooral de breedte en diepte in wat je een klant kunt bieden. Zo bieden we niet alleen verzekeringen van Univé aan, maar ook van andere verzekeringsmaatschappijen. Denk bijvoorbeeld aan een beroepsaansprakelijkheids- of verzuimverzekering die bij een andere maatschappij net wat beter bij de klant kan passen. Dan is het ideaal dat je dit advies ook kunt geven.”

Wat doe je nu precies op de commerciële binnendienst?
“We werken momenteel met het gehele binnendienstteam in Nijkerk op één afdeling. Deze afdeling richt zich op de zakelijke klant van Univé. Onze klanten zijn heel divers. Zo kun je denken aan een lokale bakker, een groot productiebedrijf of een agrarische veehouderij. Samen werken we dagelijks in onze werkvoorraad om deze klanten optimaal te bedienen. Verder hebben we natuurlijk veel telefonisch contact met onze klanten. De buitendienst die wij ondersteunen is werkzaam op de lokale kantoren van Univé die naast Nijkerk zijn verspreid over Ede, Barneveld, Putten en Harderwijk.”

Klinkt georganiseerd!
“Dat klopt. Het zorgt ervoor dat je elke dag heel efficiënt kunt inrichten met maximale focus. Activiteiten zijn namelijk per dag verdeeld. Zo verzorg je de ene dag de uitwerkingen van de adviesgesprekken, terwijl je de volgende dag voornamelijk klanten spreekt of de mailbox behandelt. Zeker in de inwerkperiode is dit erg prettig.”

Waar spreek je klanten zoal over?
“Dat kan over van alles gaan. In ieder geval alles wat met verzekeringen te maken heeft. Denk aan een schademelding, afspraken inplannen of startende ondernemers met wie we een eerste inventarisatie doen We zijn daarbij net als de buitendienst bevoegd om verzekeringsadvies te geven.”

Je geeft aan dat jullie nu in Nijkerk werken met z’n allen. Maar we hebben vernomen dat dit gaat veranderen?
“Onze afdeling is gecentraliseerd om werkwijzen op elkaar af te stemmen en kennis met elkaar te delen. Univé Dichtbij wil zich inderdaad meer op de vestigingen richten om van daaruit de lokale markt te bedienen. Doel is daarom op elk lokaal kantoor een verzekeringsteam te realiseren, bestaande uit binnen- en buitendienstadviseurs die een op een met elkaar samenwerken.”

Wat vind je hiervan?
“Ik vind het een hele goede stap die gezet wordt. Zo zijn we namelijk dichter bij de klant. Je merkt toch wel dat met name de klanten met complexe verzekeringsrisico’s dit erg waarderen. Die willen liever niet in een wachtrij van een klantencentrum belanden, maar goed en persoonlijk geholpen worden. Dat kan zijn door een collega in de buitendienst die op bezoek komt, maar ook door een klant op kantoor te ontvangen. Dat een ondernemer gewoon kan binnenlopen voor advies of om een schademelding te bespreken.”

Wat kan jouw nieuwe collega van jullie als collega’s verwachten?
“Op de binnendienst werken verzekeringsadviseurs met heel veel vakkennis. We zetten ons met elkaar in om het beste verzekeringsadvies te geven. Iedereen werkt hard en de collegialiteit is iets wat mij in positieve zin is opgevallen. Dat zit in kleine dingen, zoals collega’s meevragen voor een rondje wandelen in de pauze. Omzien naar elkaar, iedereen hoort erbij. Verder is er de weekstart, die we bijvoorbeeld gebruiken om collega’s in het zonnetje te zetten als daar aanleiding toe is. De werkdruk is soms best groot, dan is het lekker om met elkaar positieve momenten te delen.”

Tot slot: hoe gaat jouw nieuwe collega succesvol zijn?
“Ik denk dat dat begint bij hele goede verzekeringskennis. Juist omdat Univé een verzekeringsspecialist is en we veel verschillende producten en diensten aanbieden. Ook van andere verzekeringsmaatschappijen. Daarnaast is bereidwilligheid erg belangrijk. We werken met elkaar aan een gezamenlijk doel, namelijk een optimale klantbediening. Iedereen draagt daarin op zijn eigen manier en vanuit zijn eigen ervaring bij. We benutten en waarderen eenieder om zijn unieke kwaliteiten. Met elkaar succesvol zijn, dat staat centraal.”

Arbeidsvoorwaarden
  • Het betreft een vaste baan waarin gestart wordt met een dienstverband voor bepaalde tijd met uitzicht op vast
  • Salaris tussen de €2500 en € 3400 bruto per maand op basis van 40 uur
  • Dertiende en veertiende maand, waarbij de laatste (mede)afhankelijk is van jouw prestaties
  • Reiskostenvergoeding vanaf 5 kilometer tot een maximum van 35 kilometer
  • 25 vakantiedagen
  • Pensioenregeling
  • Opleidingsbudget voor vakdiploma’s en beroepskwalificaties waarin jijzelf leidend bent
  • Mogelijkheid door te groeien naar bijvoorbeeld de functie buitendienstadviseur of manager
  • Beschikbaarheid 32-40
  • Je bent in bezit van Modules basis, schade particulier en zakelijk en bent bereid om de modules inkomen en vermogen te behalen
  • Je hebt ten minste 2 jaar ervaring opgedaan in (het adviseren van) diverse zakelijke schadeverzekeringen
  • Je bent woonachtig in de regio Harderwijk, Putten, Nijkerk, Barneveld en Ede
  • Je bent beschikbaar voor minimaal 32 uur per week
solliciteren bij Rochewood

Wacht niet te lang, want 16 juni sluit deze vacature. Je kunt solliciteren met een cv en motivatiebrief, maar ook met jouw eigen Linkedin-profiel (handig!)  De stappen van sollicitatie naar jouw eerste werkdag zijn meestal als volgt:

  • Makkelijk solliciteren via de sollicitatiebutton
  • Binnen 5 werkdagen een persoonlijke reactie
  • Een eerste telefonische kennismaking
  • Een face-to-face gesprek met Rochewood
  • Een referentieonderzoek onder jouw meest recente leidinggevenden
  • Een duidelijk arbeidsvoorwaardenvoorstel
  • Een eerste gesprek met onze opdrachtgever
  • Een tweede gesprek met onze opdrachtgever
  • Een meedraaisessie op de afdeling
  • Een getekende arbeidsovereenkomst
  • Jouw eerste werkdag!