Bekijk actueel aanbod

Adviseur verzekeren MKB

Vacature verzekeringsspecialist

Als zakelijk verzekeringsspecialist is dit de ideale vacature voor jou! Zie jij jezelf verder ontwikkelen in dit vakgebied? En ga jij net als Riet samen met ons de uitdaging aan?

Jouw carrière als Adviseur verzekeren MKB in Breda

Als Adviseur verzekeren MKB ga je namens Rochewood aan de slag in Breda. Deze opdracht kan een mooi begin van jouw carrière bij Rochewood zijn! Een carrière die mogelijk vervolg krijgt bij een van onze andere opdrachtgevers.

Waar je ook werkt, wij zorgen ervoor dat je goed op je plek zit. We motiveren je om wft-diploma’s te onderhouden en, indien nodig, betalen we ze ook. Geregeld praten we met elkaar of komen we bij je op bezoek. Een groot voordeel voor jou is dat wij goed georganiseerd ons werk doen. Hierdoor kun jij je volledig richten op jouw werk en ontwikkeling. Samen maken we er zo een succesvolle samenwerking van.

Vacature adviseur verzekeren MKB

Wie kan jou beter vertellen over jouw uitdagingen en jouw gemiddelde werkdag dan onze (en misschien straks jouw) collega Riet Liebrecht? Riet werkt al bijna 5 jaar met Rochewood. Sinds januari 2016 is zij met plezier en succes werkzaam in dit team. 

Riet, vertel wat doe jij nu voor werk?
Ik ben momenteel werkzaam als adviseur verzekeren MKB in het specialistenteam in Breda.

Wat is het doel van dit specialistenteam?
Primair zijn we productspecialisten voor een tweetal zakelijke verzekeringsproducten. De een is een internetproduct, de ander een maatwerkproduct. Als productspecialist betekent het dat we niet alleen klanten adviseren, maar ook collega’s van lokale bankkantoren. Overigens doen wij ons werk op afstand, dus volledig telefonisch en virtueel.

Hoe is het team opgezet en met wat voor collega’s ga je werken?
We werken op kantoor in Breda met ruim 20 ervaren collega’s. We zijn allemaal commerciële verzekeringsspecialisten en we houden van het klantcontact- en advies. Dit zorgt voor een gevoel van saamhorigheid en een goede sfeer. We werken hard, maar we doen het samen.

Waar geef je precies advies over?
De twee verzekeringsproducten bevatten verschillende zakelijke verzekeringen bedoelt voor het afdekken van allerlei risico’s van ondernemers en bedrijven. Van verzuim tot aansprakelijkheid en van stormschade tot inbraak. Wij informeren en adviseren dus over allerlei verschillende verzekeringen.

Waarom is jullie werk en de manier waarop jullie dat doen belangrijk?
De specialistische kennis van deze verzekeringen en producten is centraal georganiseerd. Dit betekent dat wij specialisten zijn voor klanten en collega’s vanuit het hele land. De ene keer spreek je een kleine ondernemer uit Rotterdam terwijl je het volgende gesprek een collega adviseert uit Groningen.

En hoe is het werk georganiseerd?
Het team kent eigenlijk drie werkstromen: de telefoon, chat en de werkvoorraad. Deze drie werkstromen wissel je gedurende de dag af. Elke dag wordt twee keer begonnen met een dagstart. We werken namelijk met verschillende roosters. De een begint om 08:00, de ander om 11:00 en werkt ’s-avonds langer door.

Hoe zie jij de gevraagde flexibiliteit voor dit werk?
Deze is relatief hoog. Zo hebben we ruime openingstijden en gaan we mogelijk ook open in de weekenden. Natuurlijk wordt er rekening gehouden met wat jou past. Maar een flexibele instelling is zeker belangrijk.

Is dat niet lastig? Zoveel verschillende werktijden en collega’s die in en uit lopen?
Dat valt gelukkig mee! Naast flexibel, werken we namelijk ook bijzonder gestructureerd. Zo is nagenoeg alles inzichtelijk wat met name voor de werkvoorraad heel prettig werkt. Samen zijn we verantwoordelijk voor een gezamenlijke werkvoorraad.

Wat is daar een voordeel van?
Aan het eind van je werkdag ben je ook echt klaar met het werk. Geen losse eindjes, onbeantwoorde klantvragen of openstaand werk. Doordat de werkvoorraad zo inzichtelijk en gezamenlijk is, kun je dus naar huis met het gevoel ‘klaar’ te zijn. Wat mij betreft een groot voordeel van hoe wij werken!

Wat voor persoonlijkheid gaat heel goed bij jullie passen?
Ons werk is mensenwerk in een commerciële omgeving. Iemand die graag adviseert en dit op een zorgvuldige, commerciële manier doet, gaat bij ons passen. Daarnaast zijn onze klanten divers. Aanpassingsvermogen, geduld en vooral inlevingsvermogen zijn daarom belangrijk. Jouw klanten snappen en willen snappen is cruciaal voor jouw succes.

Wat voor tip zou je jouw aanstaande collega geven?
Zorg dat je het verschil tussen informeren en adviseren goed begrijpt. Het gidsen in informeren van klanten is wat dat betreft net zo belangrijk als advies. Daarnaast helpt het als je stevig in je schoenen staat en nuchter bent. Niet alles is elke dag hetzelfde. Wees dus vooral proactief en signaleer wat beter kan. Daar worden we samen succesvoller van!

  • Een jaarcontract
  • Salaris tussen de €2400 - €3000 bruto per maand op basis van 36 uur
  • Extra variabel salaris
  • Volkswagen lease auto (optioneel)
  • Volledige reiskostenvergoeding als je met de auto reist
  • NS-Business Card als je met het ov reist
  • 22,5 vakantiedagen op basis van 36 uur
  • Persoonlijk opleidingsplan met een jaarlijks opleidingsbudget
  • PensioenPlus-regeling via StiPP
  • Opleidingsbudget voor vakdiploma’s en beroepskwalificaties
  • Lidmaatschap Permanent Actueel Professional via Hoffelijk Financieel
  • Jaarlijks vier kennissessies en evenementen met Rochewood-collega’s
  • Beschikbaarheid 32-36
  • Je hebt ten minste een mbo-diploma op niveau 4
  • Je bent in bezit van de Module basis, Module schadeverzekering particulier en Module schadeverzekering zakelijk en bent bereid om Module inkomen te behalen
  • Je hebt ten minste 2 jaar ervaring met zakelijk verzekeringsadvies en risicomanagement binnen Rabobank
  • Je hebt recente ervaring met Siebel en productkennis van de bedrijven compact polis (BCP) en zeker van je zaak (ZeZa)
  • Je bent beschikbaar voor 32-36 uur per week
solliciteren bij Rochewood

Wacht niet te lang, want 31 mei sluit deze vacature. Je kunt solliciteren met een cv en motivatiebrief, maar ook met jouw eigen Linkedinprofiel (handig!).  De stappen van sollicitatie naar jouw eerste werkdag zijn meestal als volgt:

  • Makkelijk solliciteren via de sollicitatiebutton
  • Binnen 5 werkdagen een persoonlijke reactie
  • Een eerste telefonische kennismaking
  • Een face-to-face gesprek met Rochewood
  • Een referentieonderzoek onder jouw meest recente leidinggevenden
  • Een duidelijk arbeidsvoorwaardenvoorstel
  • Een tweede gesprek met onze opdrachtgever
  • Een getekende arbeidsovereenkomst
  • Jouw eerste werkdag als Rochewood-professional