Om in een krappe arbeidsmarkt nieuwe collega’s te vinden, is arbeidsmarktcommunicatie onmisbaar. Hoe presenteer je jezelf als werkgever? Hoe maak je een goede vacature die aanzet tot solliciteren? En wat moet je doen als jouw ideale kandidaat helemaal niet zoekt naar een nieuwe baan? 

Icoon - Op maat (75px)

Elke werving begint met een goede vacature. We begrijpen wat kandidaten aanspreekt en maken een duidelijke vacature die informeert en enthousiasmeert. Daarnaast adverteren we op relevante kanalen en zorgen voor bezoekers tegen een beheersbare prijs.

Icoon - Recruitmentmarketing (75px)

Via Linkedin en onze eigen database onderhouden we een uitgebreid netwerk. Onze benadering is altijd persoonlijk, doordacht en niet opdringerig. Dat heeft een positief effect op de bereidheid te reageren, onze responsrate op Linkedin is gemiddeld hoger dan 70%.

Icoon - Bemiddeling (75px)

Door een rol te spelen in de sollicitatieprocedure, bewaken wij dit kostbare proces. We voeren een eerste gesprek met elke kandidaat en geven jou als werkgever de informatie die je nodig hebt. Dat scheelt tijd, zorgt voor een positieve beleving vanuit de kandidaat en vergroot de kans op een goede match

Voor organisaties die hulp nodig hebben met het werven voor vaste vacatures, bieden wij twee diensten. Marketing en Recruitment. Deze diensten zijn als combinatie per vacature af te nemen.

Elke werving start met een goede vacature. Maar wat is een goede vacature volgens de kandidaat? En wat voor jou als werkgever? Hierover gaan we uitgebreid in gesprek met zowel het management als een collega die het werk uitvoert. Hierin kunnen we adviseren over de doelgroep die we willen aanspreken, de arbeidsvoorwaarden en de positionering als werkgever. Het resultaat is een prikkelende vacature die enthousiasmeert om de juiste redenen. Elke vacature publiceren we op onze website. Daarnaast is het mogelijk extra te adverteren via Google, Indeed en Linkedin gedurende 4 weken. Aan het eind van elke wervingsronde evalueren en rapporteren we de resultaten van de advertentiecampagne.

Puzzelen - Recruitment
  • Vacature intake met het management en een werknemer.
  • Adviseren over de doelgroep, arbeidsvoorwaarden en het werkgeversmerk.
  • Maken van de vacature en de advertentiecampagne.
  • Produceren van een vacaturevideo (optioneel).
  • Publiceren van de vacature op rochewood.nl.
  • Adverteren van de vacature.

Prijs

  • Eenmalig €1000 + €500 per maand voor adverteren
  • Prijs per video: €1499

Aangezien slechts 10% van de beroepsbevolking actief zoekt naar een nieuwe baan, is benaderen minstens zo belangrijk als het aantrekken van sollicitanten. Latent werkzoekenden bereiken wij via Linkedin en onze eigen database. Onze benadering is persoonlijk, doordacht en niet opdringerig. Dat heeft een positief effect op de bereidheid te reageren, onze responsrate op Linkedin is gemiddeld hoger dan 70%.

Daarnaast betrekken we onszelf als onafhankelijke partij in de sollicitatieprocedure. Niet om de selectie van jou als werkgever over te nemen, maar om zowel jou als de kandidaat te adviseren. Zo voeren we een eerste gesprek (intake) met elke kandidaat die door de screening komt en schrijven we een uitgebreid gespreksverslag hiervan. We coördineren daarna de sollicitatieprocedure en houden het tempo erin.

  • Search en acquireren in onze database en Linkedin.
  • Activeren van ons netwerk via referral recruitment.
  • Screenen van sollicitanten.
  • Voeren van intakes met kandidaten.
  • Schrijven van gespreksverslag.
  • Presenteren van kandidaten met eigen cv, motivatie en ons gespreksverslag.
  • Begeleiden van de kandidaat.
  • Adviseren tijdens en coördineren van de sollicitatieprocedure.

Prijs

  • Eenmalig €2250 + €2500 per aangenomen collega
teamverzekeringen

Het aannemen van nieuwe collega's is een investering in de toekomst van je organisatie. Het belang is daarmee duidelijk. Toch zien wij veel organisaties hiermee worstelen. Er zit ongemerkt veel tijd en geld in een succesvolle aanname. De indirecte kosten worden onderschat en lopen vaak enorm op. Denk maar eens aan alle tijd die managers, medewerkers en recruiters investeren in het voorbereiden en voeren van, soms onnodige, sollicitatiegesprekken. De directe kosten die nodig zijn kandidaten aan te trekken worden daarnaast niet of niet effectief ingezet. Denk aan het inkopen van Linkedinaccounts, vacatures op jobboards of het adverteren op social media en zoekmachines. Wij bieden een efficiëntere en effectievere weg naar een nieuwe collega.

Voorbeeld van een video

''Gedegen, voortvarende aanpak, met net even een andere wervingstekst, waardoor de juiste kandidaat werd getriggerd!''

''We vissen in een kleine vijver, maar zij wist ons keer op keer te verrassen met kandidaten die we niet kenden, maar precies de juiste match waren voor onze organisatie.''

Na goede ervaringen met Rochewood als detacheringspartner ondersteunt Rochewood WTW sinds 2021 ook in het werven en selecteren van casemanagers. Hierdoor wisten we in ongeveer 6 maanden tijd 5 nieuwe aanwinsten aan het team toe te voegen. Zowel collega’s als onze klanten zijn lovend over deze professionals.

Rochewood werkt snel en effectief. De communicatielijnen zijn kort en helder. De bestaande wervingstekst werd vervangen door een die de doelgroep beter zou bereiken en zou motiveren om te reageren. Verder beschikt onze recruiter bij Rochewood over een groot netwerk. We vissen in een kleine vijver, maar zij wist ons keer op keer te verrassen met kandidaten die we niet kenden, maar precies de juiste match waren voor onze organisatie. Ik raad Rochewood van harte aan aan mijn collega’s en aan onze klanten!

''Bij Rochewood neemt men eerst ruim de tijd om je organisatie beter te leren kennen, van bedrijfscultuur tot het soort klanten welke er bediend worden.''

Schol Arbodienst is heel tevreden over de samenwerking met Rochewood. De eventuele match is uiteraard het einddoel maar bij Rochewood neemt men eerst ruim de tijd om je organisatie beter te leren kennen, van bedrijfscultuur tot het soort klanten welke er bediend worden. In het hele traject wordt op een professionele manier vinger aan de pols gehouden om bij te kunnen sturen indien nodig. We zijn tevreden over zowel de werkwijze als over de vakmensen welke ons hebben begeleid in de zoektocht naar een nieuwe casemanager.

''Met de juiste bewoordingen wordt het profiel opgesteld in goede afstemming met de klant.''

Met Rochewood is het prettig samenwerken, omdat ze de tijd nemen om goed te begrijpen wat voor personeel je zoekt en in wat voor cultuur die komen te werken. Met de juiste bewoordingen wordt het profiel opgesteld in goede afstemming met de klant. Daarna nemen ze de voorselectie volledig voor hun rekening waardoor je met goed gemotiveerde en geïnformeerde kandidaten spreekt. Het resultaat daarvan is navenant.